مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام :

امروز معاینه فنی خودروها رایگان است

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۰۱۷۷۵
امروز معاینه فنی خودروها رایگان است
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: معاینه فنی خودروها به مناسبت روز هوای پاک در همه مراکز معاینه فنی خودرو رایگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید اسدالله هاشمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز هوای پاک گفت: توجه رانندگان و مالکان وسایل نقلیه به حفظ سلامت هوا و خودرو از اهداف اصلی رایگان شدن معاینه فنی خودروها به صورت رایگان است.

وی افزود: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری یا پیاده روی به جای استفاده از ماشین در بین شهروندان یکی از راه های مهم برای بهره مندی از هوای سالم و پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گازهای گلخانه ای و موتورخانه ادارات و مدارس را از جمله عوامل آودگی هوا برشمرد و گفت: کاهش گازهای گلخانه ای و موتورخانه ها در پاکسازی هوا تاثیرگذار است.

هاشمی دود و مواد آلاینده ناشی از فعالیت کارخانه ها را از دیگر مواردی دانست که موجب آلودگی های زیست محیطی و مخرب انسانی و طبیعی هستند.

وی بروز پدیده ریزگردها در یک دهه اخیر را از مهمترین عوامل آلودگی هوا معرفی کرد و یادآور شد: بروز پدیده ریزگردها ناشی از فعالیت های غیراصولی بشر در طبیعت است که موجب خشکیدگی منابع آبی و درختان شده است.

هاشمی گفت: قطع و سوزاندن درختان یا زباله ها و تولید بی رویه پسماندها از دیگر عوامل آلوده کننده محیط زیست و هوا است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: یکی از راه های تاثیرگذار و پایدار حفظ طبیعت در بلندمدت، آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت است.

رئیس مرکز آموزشی سما نیز گفت: بهره مندی و داشتن هوای سالم و پاک نیازمند مشارکت عامه مردم و اقشار مختلف جامعه و همراهی مسئولان است.

احسان میرزاحسینی افزود: نقش مردم در حفظ طبیعت از مدارس و آموزش های فراگیر دانش آموزان شروع می شود و هرچه سطح آگاهی بچه ها بیشتر شود به همان میزان تاثیرگذاری و نفوذ کلام آنها بر روی والدین نیز افزایش می یابد.

همه ساله در تقویم ملی روز 29 دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار امسال این روز نیز ' هوای پاک، مسئولان و مردم ' است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز