آغاز بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸ شهرداری خوی

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۹:۵۷
کد خبر: ۸۰۲۴۲۵
آغاز بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸ شهرداری خوی
بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸ شهرداری خوی در جلسات شورای شهر آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در جلسه علنی شورای شهر خوی که با حضور اعضای شورا و شهردار خوی برگزار شد، مجید مقدم رییس شورای شهر خوی با اشاره به بررسی مسایل مختلف شهری و شهرداری در جلسه علنی عصر شنبه شورای شهر اظهار داشت: بررسی تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸ شهرداری خوی از هفته جاری آغاز می شود.

مقدم افزود: پس از بررسی و تصویب تعرفه عوارض، بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری در دستور کار شورا قرار می گیرد.

وی تاکید کرد:  آخرین وضعیت اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی بویژه دو پروژه پر اهمیت تقاطع غیرهمسطح آیت الله خویی(ره) و کمربندی ضلع غربی در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.  

مجید مقدم رییس شورای شهر خوی

مقدم افزود: یکی از مهمترین اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی توجه به توسعه مناطق محروم بوده و بر همین اساس پروژه های مختلف عمرانی و فرهنگی در این مناطق پیش بینی و اجرا می شوند

رییس شورای شهر خوی تصریح کرد:  احداث کتابخانه در پارک زنبورداران (لقمان حکیم) یکی از پروژه هایی است که در راستای توجه بیشتر به مناطق محروم برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همواره در تمامی مباحث شورای شهر و اولویت های اصلی  اقدامات توجه ویژه به مناطق محروم و ایجاد فضاهای فرهنگی برای محلات از جمله ملاباغی جمشید آباد، تخته پل  و محله امامزاده، شهرک ولیعصر و دیگر محلات مورد تاکید قرار گرفته و تلاش میکنیم فضای مناسب برای ارتقای فرهنگی این مناطق فراهم گردد.

‍​اکبرزاده شهردار خوی هم در این جلسه گفت: در ارتقای رفتارهای اجتماعی مهمترین زمینه رشد فرهنگی است و می بایست برای رسیدن به این هدف ارزشمند، پروژه های عمرانی با زیرساخت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار تدوین و اجرا گردد.

شهردار خوی افزود: تغییر رویکرد کلان شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی در کنار اهداف سازمانی و خدمات گسترده ارایه شده، گام بزرگ و تحول ساختاری ارزشمندی است که بر اساس این رویکردجدید، در مناطق فاقد فضای مناسب شهری، اجرای پروژه های مناسب برای ارتقای سطح فرهنگی و رفتارهای اجتماعی که شاخصه مهم رشد فرهنگی بشمار میرود،در دستور کار شهرداری قرار دارد

وی افزود: خانه محله، کتابخانه عمومی، خانه جوان و سالن های ورزشی چند منظوره از جمله پروژه های است که از سوی شهرداری خوی با مشارکت برخی از نهادهای شهرستان در دست اجرا بوده و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی خواهد توانست در رشد فرهنگی شهر تاثیرگذار باشد.

اکبرزاده خاطرنشان ساخت: احداث این پروژه ها در افزایش سلامت اجتماعی شهر خوی نقش مهمی ایفا میکند.

اکبرزاده شهردار خوی

شهردار خوی گفت:  توجه به کودکان، دانش آموزان و خانواده ها، در محلات کم برخوردار و تامین زیرساخت های فرهنگی از جمله رویکردهای شهرداری در بخش خدمات فرهنگی اجتماعی است.

وی گفت: تلاش میکنیم با فراهم شدن زمینه مناسب و مشارکت خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی، احداث مدرسه ابتدایی در مناطقی همچون جمشیدآباد و کوی ولیعصر را نیز در دستور کار برنامه های آتی شهرداری قرار دهیم.

اکبرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت:  گفتگو و رایزنی مستمر با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت و یا اجرای پروژه های مختلف عمرانی تفریحی و فرهنگی در شهرداری همچنان ادامه داشته و تلاش میکنیم تسهیل سازی لازم برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف را فراهم کنیم

نظر شما