درپی رانش زمین در حوالی الیگودرز؛

احتمال زیر آب رفتن ۴ روستا در الیگودرز

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۷:۰۴:۱۵
کد خبر: ۸۰۲۴۹۱
احتمال زیر آب رفتن ۴ روستا در الیگودرز
رانش زمین 400 میلیون متر مکعب خاک وارد مسیر رودخانه مورزرین در الیگودرز کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به دلیل رانش زمین و مسدود شدن مسیر رودخانه مور زرین  احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و 4 روستا به زیر آب برود.

غلامرضا آقا میرزایی یکشنبه شب ،اظهار کرد: بارش سنگین برف طی روزهای گذشته موجب رانش زمین در جاده الیگودرز به زز و ماهرو و تخریب جاده در حدود 300 متر شده است.

او افزود: بر آورد کارشناسان این است که بر اثر این جاده حدود 400 میلیون متر مکعب خاک وارد دره شده که این موضوع مسیر رودخانه رو مسدود کرده است.

آقامیرزایی تصریح کرد: این زمین لغزش موجب مسدود شدن راه 140 روستای زز و ماهرو با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر شده که تردد از مسیر سپیددشت صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران  لرستان  با بیان اینکه این حادثه موجب قطع شدن برق و فیبر نوری منطقه شده است،   یادآورشد: یکی از مسائلی که مطرح است این بوده که احتمال دارد در صورت برگشت آب، سد بالا دست پر شده و مجتمع پرورش ماهی 350 تنی و ساختمان راهداری را تخریب کند.

به گفته آقا میرزایی همچنین امکان دارد در صورت پر شدن سد دیوار هایل که سد بر روی آن است تخریب‌شده و پس از آن طغیان سد و رودخانه به یک مجتمع هزار تنی و 4 روستا و همچنین تأسیسات پروژه قم رود آسیب جدی وارد کند.

خبر: مجید رحیمیان -الیگودرز

 

 

نظر شما
پرونده ویژه