استاندار مرکزی:

آتش نشانان سربازان و خط مقدم حوادث شهرها هستند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۰۶:۱۲
کد خبر: ۸۰۲۵۱۱
استاندار مرکزی گفت: با وجود صنعتی بودن استان مرکزی اما سامانه ایمنی استاندارد در واحدهای صنعتی استان وجود ندارد و این مسئله کار را برای آتش نشانان دشوار کرده است.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در نشست صمیمی با آتش نشانان اراک، با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در حوادث جان خود را کف دست گرفته و به کمک هم نوعان می‌روند، اظهار کرد: حادثه پلاسکو یکی از منحصر بفردترین حوادثی است که رخ داد که در این حادثه دو نفر از آتش‌نشانان اراکی نیز  شهید شدند.

وی افزود: آتش نشانان سربازان و خط مقدم حوادث شهرها هستند و هیچ تفاوتی با سرباز جبهه جنگ ندارند، چه بسا کار آتش نشانان از سربازان سخت‌تر است چراکه حادثه خبر نمی‌کند و هر لحظه آن ها را به کام مرگ می‌کشاند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حادثه پلاسکو در عین تلخ بودن یک کلاس آموزشی بسیار خوب بود و بسیار خوب است که این حادثه را در آموزش‌های تخصصی با آتش نشانان و کارشناسان شهری یادآوری و مرور کنیم.

آقازاده بیان کرد: صنعتی بودن استان مرکزی به عنوان یک فرصت و امتیاز برای استان به حساب می‌آید اما این امتیاز برای آتش نشانان می‌تواند تهدید باشد چراکه هیچ کدام از واحدهای صنعتی سامانه استاندارد ایمنی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود تجهیزات در آتش نشانی در صورت وجود اعتبار از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها باید جهت تامین اعتبار اقدامات لازم انجام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به آتش سوزی شهرک صنعتی خمین گفت: آتش سوزی این شهرک می‌توانست خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد اما با تلاش نیروهای آتش نشانی از شدت تلفات و خسارات کاسته شد.

آقازاده اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در دی ماه امسال روزانه 1.5 مورد عملیات در اراک رخ داده است.درخواست 100 نیرو برای آتش نشانی شده که مجوز آن را صادر شده و تا چند ماه آینده اقدامات لازم در خصوص این جذب انجام خواهد گرفت تا بخشی از کمبودهای این سازمان جبران شود.

 

نظر شما