برگزاری پنجمین سوگواره نگین شکسته در مشهد

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۲:۰۴:۱۵
کد خبر: ۸۰۲۶۹۱
برگزاری پنجمین سوگواره نگین شکسته در مشهد
همزمان با ایام فاطمیه، پنجمین سوگواره نگین شکسته به مدت 20 شب میزبان عزاداران فاطمی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به همت جمعی از خدام حسینیه آل یاسین شهر مقدس مشهد، چهارمین سوگواره نگین شکسته به منظور بزرگداشت شهادت بانوی اسلام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به مدت20 شب در فضایی بالغ بر 6 هزار متر به آدرس مشهد، رضاشهر، ابتدای شهرک طالقانی برگزار می شود.

افتتاحیه این سوگواره فاطمی با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله شیخ مهدی شب زنده دار عضو فقهای محترم شورای نگهبان و شهردار و اعضای شورای شهر مشهد و جمع کثیری از شخصیت های استانی و شهری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیوند دیرینه ای مابین مردم ایران و خاندان مکرم نبوت وجود دارد، اظهار کرد: نام و مقام حضرت زهرا (س) در اشعار رودکی که از قدیمی ترین افرادی که بنیان فرهنگ و ادب این سرزمین را بنا کرده، دیده میشود که خود نشان از پیوستگی مردمان این سرزمین با معصومین می‌باشد.

وی ادامه داد: در عزاداری های ایرانیان، فاطمیه فقط همین دهه اول بوده و آن هم سه روز عزاداری برگزار می‌شده است که به دلیل اظهار علاقه به حضرت زهرا س این زمان عزاداری افزایش یافته است.

در ادامه این مراسم آیت الله سید جعفر سیدان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

نظر شما