تاکید معاون ساخت و سازهای شهرداری :

هدف گذاری مشترک بین نهادها برای روستاهای حریم مشهد شکل گیرد

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۳:۴۱:۲۱
کد خبر: ۸۰۲۷۷۰
هدف گذاری مشترک بین نهادها برای روستاهای حریم مشهد شکل گیرد
معاون اداره کل نظارت بر ساخت و سازهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه باید هدف گذاری مشترکی در بین نهادها در خصوص روستاهای حریم شکل بگیرد، ادامه داد: بایه به سمت و سویی حرکت کنیم تا بسترسازی لازم برای ارتقای این روستاها صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد الاجه گردی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از آسیب های فرایند توسعه مدیریت شهری محدود کردن شهر به محدوده قانونی است لذا این امر باعث شده تا حاشیه و پیرامون شهر به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه در مطالعات و برنامه‌ریزی ها سعی کرده‌ایم تا بگوییم پیرامون شهر اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: تک تک روستاها نقش و عملکرد خاص خود را دارند لذا با توجه به پراکندگی گسترده و غیر برنامه ریزی شده ای که در شهر مشهد با آن مواجه هستیم، اقدامات جهت بهبود شرایط سخت شده است.

الاجه‌گردی با اشاره به اینکه هر کدام از روستاهای حریم مشهد گونه بندی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاص خود را داراهستند، ادامه داد: در برنامه ریزی های شهری هیچ زمان شاهد دسته بندی و تیپ بندی روستاها نبوده ایم که این خود یکی از مشکلات اساسی در این حوزه است.

مدیر پیشین ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرداری مشهد گفت: باید متناسب با نیاز و ظرفیت روستاها شرح خدمات برای آنان داشته باشیم.

وی افزود: هنوز مجریان و مدیران ما در برنامه ریزی در طرح های روستایی نقش اصلی ندارند و از هم گسیخته اقداماتی را انجام داده اند که بی فایده بوده است.

وی تصریح کرد: باید هماهنگ و زنجیر وار در مورد هدایت و نظارت بر این روستاها برنامه ریزی شود.

دبیرخانه  بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان‌شهر مشهد، درقالب چهار پانل تخصصی باحضور استادان دانشگاه، مدیران شهری، بخشداران و دهیاران و مسئولان مرتبط ملی و محلی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این سکونتگاه‌ها پرداخته و نتایج آن در اختیار مسئولان ذیربط ملی و مدیران شهری قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز