تاکید رئیس کمیسیون توسعه توس شورای شهر مشهد بر توسعه بوم‌گردی روستاها

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۰:۰۶:۱۹
کد خبر: ۸۰۲۷۷۹
تاکید رئیس کمیسیون توسعه توس شورای شهر مشهد بر توسعه بوم‌گردی روستاها
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت : توجه به بوم‌گردی در روستاها و سکونتگاه های اطراف مشهد می‌تواند زمینه لازم برای رشد اقتصادی را ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مسعود ریاضی در گفتگویی افزود: بدین طریق با کسب درآمدهای مناسب، روستاییان میل بیشتری برای ماندن در زمین‌های آبا و اجدادی خود خواهند داشت .

وی درباره چالش‌های روستاهای اطراف مشهد گفت: بسیاری از افرادی که در حال حاضر در مشهد مشغول به کار می‌باشند از روستاهای اطراف مشهد آمده و این رفت و آمد هر روزه و ترافیکی که از این تردد ناشی می‌شود یکی از معضلاتی است که در رابطه با سکونتگاه‌های روستایی حریم مشهد وجود دارد .

نایب رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای پنجم افزود :باتوجه به کم‌تر بودن هزینه های زندگی و امرار معاش و ارزان تر بودن تامین مایحتاج زندگی در روستاهای اطراف مشهد، روستاها به خوابگاه و سکونتگاه های نیروی کار مشغول در مشهد تبدیل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند این مسئله حتی می تواند به نفع کلان‌شهری چون مشهد باشد و از افزایش بی رویه جمعیت آن جلوگیری کند.

ریاضی بیان داشت: در هر صورت این سکونتگاه ها در تامین نیروی کار مورد نیاز در کلانشهر مشهد نقش عمده و به سزایی دارد .

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در رابطه با ظرفیت های موجود در سکونتگاه های روستایی حریم مشهد گفت : اقامتگاه های بوم‌گردی نوعی محل اسکان مسافران است که بر خلاف هتل‌ها که ویژگی های یکنواخت و پیشرفته‌ای دارند دارای ویژگی‌های بومی و محلی خاص منطقه خود می‌باشند و عمدتأ از خانه‌های قدیمی بازسازی شده با شیوه‌های سنتی استفاده می‌شود و هدف از ایجاد این نوع اقامتگاه‌ها کسب توسعه پایدار در منطقه های روستایی و بومی است.

وی افزود : یکی از اقدامات ضروری در زمینه بوم گردی آگاهی بخشی و تبلیغ برای شناخت گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی از سنت‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل مناطق است.

دبیرخانه  بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان‌شهر مشهد، درقالب چهار پانل تخصصی باحضور استادان دانشگاه، مدیران شهری، بخشداران و دهیاران و مسئولان مرتبط ملی و محلی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این سکونتگاه‌ها پرداخته و نتایج آن در اختیار مسئولان ذیربط ملی و مدیران شهری قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز