استاندار سیستان و بلوچستان:

برخی مسئولین با عملکرد ضعیف خود مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۵۲:۰۵
کد خبر: ۸۰۳۰۲۰
برخی مسئولین با عملکرد ضعیف خود مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند
‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اولین وظیفه شهرداران و شوراها فرهنگ‌سازی نسبت به مسائل شهروندی است چراکه استفاده از فرصت ها و فرهنگ سازی شرط است و در غیر این صورت حتی اگر شهرداری گنج قارون را هم داشته باشد، نمی تواند موفق باشد.

‌به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد علی موهبتی در همایش شهرداران استان که در شهر هیدوج برگزار شد، گفت: برای فرهنگ سازی باید موج فکری ایجاد شود تا با طوفان فکری و همفکری نخبگان و دست اندرکاران مرتبط از جمله شوراها به عنوان سنگ زیرین آسیاب توسعه شهرها‌ کار انجام شود‌.

موهبتی گفت: فرهنگ شهرداری یعنی اینکه مردم نسبت به مسائل شهری احساس وظیفه کنند و حتی اگر در حریم شخصی و خانه خود زباله می ریزند، در شهر زباله نریزند و آن را حق الناس بدانند‌.

‌موهبتی به دلایل برگزاری این همایش در شهر هیدوج اشاره کرد و افزود: بر اساس بازدیدی که از سطح شهر داشتم؛ دریافتم که در این شهر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بسیار بالاست‌.

استاندار در ادامه تمیز بودن فضای شهر، فضای سبز مناسب و تلاش مردم برای جلوگیری از ورود دامها به فضای سبز شهری، همکاری مردم برای صیانت از تاسیسات شهرداری و کاشت درختان نارنج در سطح شهر را از جمله مزیت های این شهر نام برد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای قدردانی از این فرهنگ؛ بسته تشویقی و حمایتی برای شهر هیدوج در نظر گرفته ایم.

موهبتی اظهار کرد: شهرداران بایستی از هم اکنون طرح پاکسازی شهر و حومه را تهیه کنند و با بسیج همه امکانات اعم از دولتی و مردمی از همه ظرفیت‌های موجود برای پاکسازی شهرها استفاده نمایند‌.

استاندار در این جلسه خطاب به معاون عمرانی خود بیان کرد: یک هفته به منظور پاکسازی شهر‌های استان برنامه‌ریزی و ابلاغ شود؛ دستگاههای اجرایی هر شهرستان موظفند در این هفته که به منظور پاکسازی در نظر گرفته می شود؛ امکانات مورد نیاز را در اختیار شهرداری ها قرار دهند‌.

نماینده عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان گفت: صاحبان زر و زور و تزویر گفته بودند؛ جمهوری اسلامی به چهل سالگی نمی رسد اما به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما در آستانه جشن چهلمین سال پیروزی با اقتدار کامل پابرجاست و نظام در این چهل سال اقدامات خوبی در اقصی نقاط کشور انجام داده است البته اشکالاتی هم وجود دارد اما مشکلات موجود مربوط به نظام نیست بلکه به عملکرد خود ما کارگزاران برمی گردد .

استاندار گفت: بزرگترین خیانت به این انقلاب این است که برخی مسئولین با عملکرد ضعیف خود مردم را نسبت به نظام بدبین کنند‌.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزینه زندگی در هر یک از شهرها باید متفاوت باشد و مردم به نسبت امکانات و مزیت هایی که در اختیار دارند، هزینه پرداخت کنند‌.

وی افزود: شهرها باید با سرمایه مردم به عمران و آبادی برسد و کمک های مردمی و عوارض حق هر شهر است.

استاندار گفت: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان هیچگونه کارخانه و کارگاه تولیدی بزرگی برای حمایت از شهرداریها وجود ندارد؛ لذا می طلبد که دولت؛ مناطقی مثل استان ما را مستقل ببیند و بیش از گذشته به بودجه شهرداری‌های این استان توجه کند.

وی افزود: از طرفی اگر هم تمام درآمدها حاصل شود و شهرداران و شوراها برنامه نداشته باشند، به نتیجه ای نمی‌رسند لذا هر شهرداری باید سندی برای توسعه شهر داشته باشد‌.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری ها؛ کوچه ها و خیابان هایی که مردم آن در امور شهر مشارکت می‌کنند، مورد تشویق قرار دهند و خدمات بهتری به این محلات بدهند‌.

موهبتی افزود: شهرداران برای مشارکت پذیری و ایجاد جهش در شهر حتما باید از مشارکت مردم استفاده کنند و این امر مسلما بهسازی شهر و توسعه پروژه‌های عمرانی شهرداری را به دنبال خواهد داشت‌.

وی افزود: وقتی مردم ببینند در شهر کاری انجام می‌شود، اعتماد می‌کنند و در این راستا فعال می‌شوند‌.

استاندار سیستان و بلو‌چستان گفت: فرمانداران بخشی از وقت اداری خود را به شهرداری‌ها اختصاص دهند و با شهرداران ارتباط تنگاتنگی داشته باشند‌.

موهبتی تصریح کرد: استان ما در شاخص‌های توسعه از کشور عقب است و ما مسئولان و مردم باید با تلاش و همکاری، آینده فرزندانمان را تامین کنیم‌.

وی گفت: فضای عمومی جامعه باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس امنیت کرده و با سرمایه گذاری اشتغالزایی کنند‌.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اگر ساختار شهرداری اجازه استخدام و توسعه نیروی انسانی را به شهرداری‌ها می‌دهد، جذب نیرو صرفا باید در چارچوب قانون صورت پذیرد‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز