گزارش برنا پس از اعتراض آتش نشانان سنندجی؛

شهردار سنندج عذر خواهی کرد/وعده پرداخت حقوق یک ماه از معوقات عملی شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۱۰:۲۶
کد خبر: ۸۰۳۱۶۸
شهردار سنندج عذر خواهی کرد/وعده پرداخت حقوق یک ماه از معوقات عملی شد
آتش نشانان سنندجی پس از تجمع اعتراضی حقوق یک ماه خود را دریافت کردند و خواستار در اولویت قرار دادن حقوق نیرو های خدماتی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ روز یک شنبه 30 دی ماه نیرو های آتش نشانی سنندج در مقابل شهرداری این شهر در اعتراض به عدم دریافت حقوق سه ماه خود تجمع کرده بودند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع در گفت و گو با خبرنگار برنا عنوان کرد که جلسه با شهردار سنندج برگزار و مقرر شد تا پایان روز یک شنبه حقوق یک ماه آتش نشانان واریز شود.

امروز سه شنبه دوم بهمن ماه دو روز پس از این تجمع خبرنگار برنا به منظور پیگیری این وعده با یکی از افراد معترض گفت و گو کرد.

او گفت: طبق وعده ای که شهردار سنندج به نیرو های آتش نشانی داده بود حقوق یک ماه از معوقات ما پرداخت شد.

این معترض عنوان کرد: سازمان آتش نشانی یک سازمان خدماتی وابسته به شهرداری در کل کشور است و امکان درآمد زایی به منظور جبران بخشی از حقوق نیرو های خود را ندارد.

او گفت: مشکلات اقتصادی در جامعه به تمامی مردم علل خصوص نیرو های خدماتی فشار آورده اما نیرو های ما نیز وضعیت بد اقتصادی شهرداری را درک می کنند و به همین منظور فعلاً صبر کرده اند.

این آتش نشان با بیان اینکه درآمد شهرداری با ساخت و ساز همسو است، گفت: در فصل زمستان درآمد شهرداری ها به دلیل کمبود ساخت و ساز کاهش یافته و تمامی کارکنان و پرسنل شهرداری با مشکل عدم دریافت حقوق مواجه هستند.

او گفت: شغل آتش نشانی یکی از شغل های سخت و خدماتی بوده که هدف ما از اعتراض در روز یک شنبه نیز در اولویت قرار دادن حق الزحمه نیرو های آتش نشانی در برنامه ریزی شهرداری بود.

شهرداری مطالبات زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی دارد

شهردار سنندج

شهردار سنندج نیز در یک برنامه تلویزیونی دلایل عدم به موقع پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری را این گونه عنوان کرد و گفت: درآمد سرانه مردم شهر سنندج کمتر از میانگین کشوری بوده و سنندج دارای کمترین درآمد سرانه در بین تمامی مراکز استانها است.

حشمت اله صیدی اظهار داشت: شرایط کنونی اقتصاد کشور باعث شده درآمد شهرداری های سراسر کشور کاهش یابد و بسیاری از شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان وکارگران خدوم دچار مشکل شده اند.

او اعلام کرد: در شرایط  فعلی عدم به موقع پرداخت حقوق  آن هم برای قشر خدوم کارگر واقعا بسیار سخت و دشوار است و از تمام کارکنان، کارگران و خانواده گرانقدر آنها عذر خواهی می کنم.

صیدی عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای که طرف قرارداد شهرداری هستند دو ماه حقوق خود یعنی ماه های آذر و دی ماه سالجاری را دریافت نکردند.

او افزود: بخشی از نیروهای هم نظیر نیروهای 87 روزه و آژانس های طرف قراردارد هم بین سه تا چهار ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند.

مهندس صیدی افزود: شهرداری مطالبات زیادی از ادارات، سازمان ها و ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و تلاش بسیار زیادی برای وصول این مهم از طریق مسئولین استانی انجام شده است.

شهردار سنندج عنوان کرد: همواره در فصل پاییز و زمستان شهرداری ها با کاهش درآمد روبه رو هستند و همین امر  باعث می شود  شهرداری ها  در پرداخت بموقع حقوق  دچار مشکل شوند.

صیدی گفت : متاسفانه حذف یکی از بندهای درآمدی شهرداری ها هم از ابتدای سالجاری باعث شده که درآمد شهرداری های سراسر کشور کاهش محسوسی داشته باشد.

او اعلام کرد: سال گذشته هم در این برهه بیش از دو ماه از حقوق کارکنان پرداخت نشده بود که خوشبختانه با پیگیری و وصول بخشی از مطالبات توانستیم در ایام پایانی سال گذشته نسبت به پرداخت حقوق معوقه وعیدی اقدام کنیم.

نبود درآمد پایدار در شهرداری ها و وابستگی آنها به عوارض ساخت و ساز از اصلی ترین دلایل این مشکل در شهرداری ها است و باید راه حل درستی و اساسی برای این مشکل در نظر گرفته شود.

نظر شما