استاندار چهارمحال و بختیاری:

کشت بهاره شرق اصفهان را منوط به نرمال شدن حجم سد زاینده‌رود کنید

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۴:۴۷:۳۸
کد خبر: ۸۰۳۲۸۴
کشت بهاره شرق اصفهان را منوط به نرمال شدن حجم سد زاینده‌رود کنید
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته در غرب اصفهان به دلیل کمبود آب چیزی کشت نشده بود، خاطرنشان کرد: این روزها برای کشت بهاره شرق اصفهان تصمیم گرفته شد که آبرسانی انجام شود، اظهارات ما این بود که فعلا زود است و اجازه دهید سد به حالت نرمال خود برسد تا مطمئن شویم کمبودی در حوزه آب بخش کشاورزی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی دوم بهمن‌ماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران استان، در خصوص سهمیه‌بندی آب زاینده رود، تصریح کرد: معدل آورد زاینده‌رود در سی سال گذشته بیش از دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب بود که این معدل در ده سال اخیر به یک میلیارد و 200 میلیون رسیده است، همچنین در سال گذشته با توجه به نگرانی‌هایی که وجود داشت پیش‌بینی آورد آب زاینده‌رود 400 میلیون مترمکعب بود که از این میزان 300 میلیون متر مکعب برای شرب و 100 میلیون متر مکعب برای صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها بود.

استاندار ادامه داد: از این بابت نگرانی وجود داشت که کشاورزی استان به تعطیلی کشیده شود زیرا معیشت حدود 500 هزار نفر از جمعیت استان در سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از طریق باغات و کشاورزی است، اگر آب نبود قطعا جمعیت ما با مشکل عدیده‌ای مواجه می‌شد.

وی بیان کرد: سال گذشته از آب زاینده‌رود حدود 10 درصد برای استان پیش‌بینی شد که خوشبختانه آورد آب زاینده‌رود از 400 میلیون متر مکعب به 600 میلیون متر مکعب رسید و توانستیم حدود 60 تا 70 میلیون متر مکعب آن برداشت کنیم.

عباسی ادامه داد: امسال طبق برآوردهای انجام شده حدود سه برابر سال گذشته یعنی یک میلیارد و 300 مترمکعب آب زاینده‌رود است که لازم است حداقل 10 درصد برای استان لحاظ شود، ولی سعی شده 10 درصد تخصیص لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه  سال گذشته در غرب اصفهان به دلیل کمبود آب چیزی کشت نشده بود، خاطرنشان کرد: این روزها برای کشت بهاره شرق اصفهان تصمیم گرفته شد که آبرسانی انجام شود، اظهارات ما این بود که فعلا زود است و اجازه دهید سد به حالت نرمال خود برسد تا مطمئن شویم کمبودی در حوزه آب بخش کشاورزی وجود ندارد.

استاندار گفت: علی‌رغم اینکه در بالا دست بارش زیاد بوده، امکان بهتر شدن وضعیت سد وجود دارد.

عباسی در ادامه در خصوص نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد: از هفته‌های گذشته 20 کارگروه برای برپایی این نمایشگاه تشکیل شد که 80 دستگاه اجرایی عملکرد 40 ساله خود را برآورد کردند و در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

90 درصد خدمات دستگاه‌ها، مربوط به بعد از انقلاب بوده است

وی افزود: علی‌رغم مشکلاتی که دشمنان برای انقلاب ایجاد کردند از جمله ترور، بمب‌گذاری، جنگ هشت ساله دفاع مقدس، تحریم‌ها و توطئه‌چینی‌هایی که انجام دادند، بیش از 80 تا 90 درصد عملکرد دستگاه‌ها مربوط به بعد از جمهوری اسلامی بوده که این خدمات قابل تقدیر است زیرا دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و دولتی در این مدت خدمت‌رسانی زیادی کردند.

عباسی گفت: خدمت مردمی به نظام و انقلاب هم جای تامل دارد، اگر مردم، روحانیت،رهبری امام راحل و ایثارگران نبود، انقلابی رخ نمی‌داد و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی برپا نمی‌شد، لذا خدمت ملت به نظام قابل تامل و توجه است و در عین حال خدمات نظام هم قابل توجه بوده زیرا بیش از 90 مورد از خدمات بعد از جمهوری اسلامی انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز