درآمد خانوارهای استان از متوسط کشور پایین تر است

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۸:۱۲:۲۲
کد خبر: ۸۰۳۴۵۱
درآمد خانوارهای استان از متوسط کشور پایین تر است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: میانگین درآمد خانوارهای این استان بر اساس آخرین آمار موجود نسبت به شاخص کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «رقیه یادگاری» گفت: درآمد خانوارهای شهری استان مرکزی سالانه 280 میلیون ریال بوده در حالی که شاخص کشوری آن 360 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: بعد خانوار در استان مرکزی سه و یک دهم نفر است اما این مولفه برای کشور سه و سه دهم نفر محاسبه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی از نظر درآمد خانوار رتبه 24 کشور را دارد و درآمد اغلب خانوارها متوسط است.

یادگاری عنوان کرد: این استان از نظر درآمد وصولی جایگاه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده و سقف درآمدی آن در لایحه بودجه سال آینده 22 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: درآمدهای استان مرکزی بیشتر از محل مالیات و مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ است و اما گردش مالی و ثروت این واحدها در خارج از استان هزینه می شود که تصمیم سازان کشوری و استانی باید برای افزایش سهم استان از این درآمدها اقدامی ویژه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: این استان در زمینه کاهش نرخ بیکاری با 6 و 9 دهم درصد دومین استان کشور است اما بررسی ها حاکی از آن است که اغلب مشاغل استان در رده های کارگری با درآمد محدود است.

یادگاری عنوان کرد: اشتغال در خدمات نوین تخصصی در استان مرکزی کمتر رشد کرده است و نبود واحدهای تجاری بزرگ و حمل و نقل بین المللی نقیصه ای جدی است.

وی توضیح داد:بخش های متولی اشتغال و دخیل در تصمیم سازی استانی باید بر اشتغالزایی در حوزه خدمات سودآور و درآمدزا تمرکز کنند و دامنه این رسته کاری را در منطقه گسترده تر کنند.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز