سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان مرکزی عنوان کرد؛

پیشکسوتان، اتاق فکر توسعه و تولید کیفی آثار صنایع‌دستی استان مرکزی

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۰۱:۱۱
کد خبر: ۸۰۳۷۰۵
پیشکسوتان، اتاق فکر توسعه و تولید کیفی آثار صنایع‌دستی استان مرکزی
سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ظرفیت پیشکسوتان استان مرکزی در قالب اتاق فکر به منظور توسعه کیفی صنایع دستی در استان مرکزی استفاده می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، قاسم کاظمی در نشست هم ‌ اندیشی با پیشکسوتان شش رشته اولویت‌دار قلم‌زنی، طراحی سنتی، آثار چوبی، تراش سنگ‌های قیمتی، نگارگری و رشته مینا و تزیینات آثار فلزی بیان کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با پیشکسوتان صنایع‌دستی استان نشان از اعتقاد سازمان به وجود این گنجینه ‌ های صاحب تجربه است که قطعا در رفع بسیاری از مشکلات اثربخش خواهند بود.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان به واسطه تجربه ارزشمند کارشناس‌ترین افراد در سبک کاری خود به شمار می ‌ روند و در واقع میتوان از این ظرفیت ارزشمند به عنوان اتاق فکری برای تحقق اهداف و پیشبرد راهبردها استفاده کرد، گفت:  در تمام طرح‌ها و ایده‌های ذهنی و اجرایی باید طراحی‌های سنتی مدنظر هنرمندان قرار گیرد تا ضمن هماهنگی تولید کیفی بین محصولات تولیدی، اصالت و هنر ایرانی در آثار نیز حفظ شود. 

قاسمی گفت: قطعا همگرایی بین هنرمندان از طریق نشست‌های مشترک در جهت تولیدات کیفی در رشته‌های اولویت‌دار استان که شامل قلم‌زنی، طراحی سنتی، آثار چوبی، تراش سنگ‌های قیمتی، نگارگری و رشته مینا و تزیینات آثار فلزی ایجاد می ‌ شود تا بتوان به فصل مشترک تولید کیفی و کمی در این رشته‌ها دست یابیم.

 

 

نظر شما