مدیرکل عنوان کرد؛

محیط زیست قربانی توسعه شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۰۳۷۲۳
محیط زیست قربانی توسعه شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سایت استاندارد برای دفن پسماندهای خانگی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، رضا میرزایی در کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر محیط زیست قربانی توسعه شده و در زمینه نخاله‌های ساختمانی، پسماند عفونی و ... باید نظارت‌هایی را به صورت مستمر انجام دهد چراکه با هر لحظه غفلت ممکن است مشکلااتی در حوزه پسماندها ایجاد شود، در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هستیم. 

وی افزود: محیط زیست به عنوان تنها سازمانی است که براساس اصل 50 قانون اساسی وظیفه حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده را دارد، با توجه به کارهایی که در دهه‌های اخیر در زمینه پسماند انجام شده شرمنده نسل آینده هستیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه‌ پسماندهای عفونی به زیبایی شهر آسیب می‌رسانند، گفت: با توجه به پشرفت‌های تکنولوژی موجود، در نقل و انتقال پسماندها مشکلاتی وجود دارد به این صورت که ایستگاه پردازش مستقر می‌شود، اما دو ماه بعد متوجه عدم استفاده از این ایستاگاه می‌شویم و همچنین کیسه خون در زباله‌های شهرداری دیده می‌شود که در این خصوص باید تمهیداتی اندیشیده شود. 

میرزایی با اشاره به اینکه روزانه در استان مرکزی 6 تن پسماند عفونی تولید می‌شود، تصریح کرد: در بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی پسماندها را اتوکلاو می‌کنند، اما باید به برخی از پزشکان که این اقدام را انجام نمی‌دهند، اخطارات لازم داده شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی باید پاسخگوی پسماندهایی که  از مراکز غیر مجاز آمده و در شهر رها می‌شوند، باشد. در حال حاضر مراکز دفن زباله تجمیع شده، زیرساخت‌های موجود کافی نیست و باید توجه کرد که این موضوع تهدیدی برای بهداشت عمومی و سلامت مردم است به همین سبب باید به آن اهمیت بیشتری داده شود و پسماند اتوکلاو نشده بیمارستان‌ها را نباید تحویل گرفت. 

میرزایی بیان کرد: در استان مرکزی قرار است بعد از گذشت 4 دهه اولین سایت استاندارد برای محل دفن پسیماندهای خانگی ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز