رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

تصدی گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد/ زمینه رقابت پذیری در صنعت خودروفراهم شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۴۴:۳۷
کد خبر: ۸۰۳۷۴۱
تصدی گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد/ زمینه رقابت پذیری در صنعت خودروفراهم شود
حمیدرضا فولادگر گفت: قانون جدید چک بسیار حساس است و پیشنهاد می‌شود در خصوص این قانون جدید برای فعالان اقتصادی جلسات آموزشی گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ فولادگر که روز چهارشنبه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ،اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید در صدور چک مراقبت کنندو چون بسیاری از مشکلات به دلیل صدور چک های بی محل بوده این فعالان باید آموزش های لازم را ببینند.

او با بیان اینکه قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل را طی روزهای گذشته در مجلس تصویب کردیم ، افزود: قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل در مجلس تصویب شده است  البته این قانون در گذشته نیز وجود داشت ولی در اجرای آن به مشکلاتی برمی خوردیم که  اصلاح و به یک قانون جدید تبدیل شده است.

فولادگر با اشاره به سامانه طراحی شده در وزرات صمت ،تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی که بخواهد کالایی وارد کند از طریق این سامانه باید مطمئن شوند در داخل تولید کالای مذکور امکان پذیر نیست.

او از غیر فعال بودن حدود 30 درصد از واحدهای تولیدی کشور خبرداد وگفت:  از دو سوم باقی مانده نیز حدود نیمی  از واحدهای تولیدی زیرظرفیت کار می کنند .

فولادگر در خصوص قانون بهبود کسب و کار و رفع موانع تولید ،خاطر نشان کرد: باتوجه به سیاست های تولید ملی، کالا و سرمایه هم باید  از تولید ملی حمایت شود و هم اینکه رقابت پذیر شده  و کیفیت بالا رود در ضمن  سیاست های اصل 44نیز  می گوید دولت باید در حداقل امور حاکمیتی وارد شده  و کارهای تصدی گری را واگذار کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی به طرح ساماندهی بازار خودرواشاره کرد ویادآورشد: هر سال بر سر قیمت، تعرفه و سایر مسائل خودرو دعواست .

فولادگر با بیان اینکه قانونی تصویب شده تا تصدی گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد،تاکید کرد:دولت باید بگذارد در این زمینه رقابت پذیری ایجادشود.

 

نظر شما