معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

همه مسئولین در قبال اهتمام به توسعه ورزش های همگانی باید پای کار باشند

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۴:۵۷:۲۹
کد خبر: ۸۰۳۷۴۸
سومین جلسه شورای ورزش همگانی استان به ریاست علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای شورا در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، سومین جلسه شورای ورزش همگانی استان صبح روز چهارشنبه 3 بهمن ماه با حضور علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو شورا، برگزار شد.
در این جلسه، عبدالله چمن‌گلی با گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی سخنانی با اشاره به پیشرفت و توسعه ورزش استان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توجه به ورزش همگانی و حضور بانوان توانمند در عرصه مدیریتی بیش از پیش افزایش یافته است و هم‌اکنون معاونین 3 اداره و رییس 2 هیات ورزشی ما از بانوان عزیز هستند.
چمن گلی همچنین کسب موفقیت های بزرگ ورزشی و افتخارات غرورآفرین ورزشکاران عزیز استان در میادین مهم و بزرگ آسیایی، جهانی و المپیک را از برکات دوره چهل ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فضل الهی و با حمایت های استاندار محترم و همکاری و تعامل استانی در بین مدیران دستگاه های اجرایی این توفیقات باز هم تداوم خواهد داشت.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در مورد پروژه‌های ورزشی در دست احداث استان هم گفت: در حال حاضر هیچ پروژه راکد و یا غیرفعالی در حوزه ورزش نداریم و شاهد ادامه عملیات اجرایی آنها در نقاط مختلف استان هستیم و دهه فجر امسال 12 پروژه ورزشی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
چمن‌گلی در مورد رشته اول استان هم گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و شورای شهر فصل آینده تیمی قدرتمند برای والیبال ارومیه روانه لیگ خواهیم کرد.
علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی هم با قدردانی از عملکرد مجموعه مدیرکل وکارکنان پرتلاش ورزش و جوانان استان گفت: در راستای حمایت از ورزش، همه مسئولین در قبال اهتمام به توسعه ورزش های همگانی باید پای کار باشند و نیاز داریم که همه مسئولین به امر سلامتی و نشاط عمومی جامعه توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مؤثر در توسعه ورزش، استفاده از نیروهای نخبه و توانمند و متخصص در ساختار مدیریتی هیات‌های ورزشی است که شاکله اصلی و اجرایی ورزش استان را شامل می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتیاد به موادمخدر به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی اشاره کرد و افزود: همه باید برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی بسیج شویم و در این راستا تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و توسعه همه جانبه ورزش های همگانی با همکاری همه دستگاه‌ها یکی از بهترین راه‌حل‌هاست.
مصطفوی با تاکید بر در اختیار قراردادن یک درصد سهم بودجه ادارات و دستگاه‌های دولتی به موضوع ورزش افزود: مجموعه ورزش و جوانان و نیروی انتظامی برای برخورد با استفاده از مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی ورود کنند.
مصطفوی در خاتمه خاطر نشان کرد: توجه به ورزش محلات با همکاری شهرداری ها و فرمانداری ها می تواند در افزایش سهم ورزش در بین خانواده ها بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است در سومین جلسه شورای ورزش همگانی که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ضمن تشریح عملکرد برنامه های ورزشی خود در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بیان دیدگاه‌های خود در راستای افزایش ورزش در سبد زندگی خانوارها و توسعه سلامت و نشاط عمومی پرداختند.
در خاتمه این جلسه علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و نائب رئیس شورای ورزش همگانی استان از شهلا مؤمن رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان به جهت کسب رتبه اول ارزیابی کشوری حوزه ورزش بانوان و تلاش و اهتمام در راستای ارتقاء سهم و مشارکت بانوان و خانواده ها در ورزش با اهدای لوح تقدیر نمود.
نظر شما