۷۷۹ فقره از انشعابات غیرمجاز روستاهای استان البرز جمع‌آوری شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۵:۲۴:۰۰
کد خبر: ۸۰۳۷۶۶
۷۷۹ فقره از انشعابات غیرمجاز روستاهای استان البرز جمع‌آوری شد
​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز از جمع آوری ۷۷۹ فقره انشعاب غیرمجاز با کاربری باغچه و ویلایی در روستاهای استان از اول سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تلاش این شرکت بر جمع‌آوری همه انشعابات غیر مجاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالحسین حسن زاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت با اشاره به تاکید بر لزوم برخورد جدی با کسانی که به صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: در واقع کسانی‌که از انشعابات غیر مجاز استفاده می کنند، علاوه بر تجاوز  به حقوق شهروندی با استفاده بی رویه و عدم پرداخت آب بهاء احتمال قطعی آب و افت فشار را برای مشترکین روستاها بوجود می آورند.

وی افزود: به همین منظور شرکت آبفار استان البرز با همکاری و تلاش دادگستری و نیروی انتظامی شهرستانها، اقدام به جمع‌آوری این نوع انشعابات به خصوص باغچه و ویلاها نموده است.

حسن زاده  در ادامه با بیان اینکه استفاده از انشعابات غیر مجاز، رفتاری ناهنجار، تجاوز به شبکه و کاری غیر عرفی محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد، یادآور شد: این شرکت با توجه به تبعاتی که انشعابات غیرمجاز بخصوص کاربریهای مذکور دارد، ابتدا اقدام به قطع انشعاب نموده و شخص خاطی مورد پیگیر قانون قرار گرفته و به مراجع قضائی معرفی می گردد.

این مسئول با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز دارای استاندارد و اصولی نیستند، افزود: مهمترین پیامدهای نصب غیر اصولی این انشعابات، ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب و هدر رفت آب به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیر استاندارد می باشد.

 

 

نظر شما