فرماندار سنندج:

ارزش نهادن به میراث فرهنگی یک الزام جدی است

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۳:۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۰۴۵۹۹
ارزش نهادن به میراث فرهنگی یک الزام جدی است
فرماندار سنندج با بیان اینکه ارزش نهادن به میراث فرهنگی یک الزام جدی است، گفت: تلاش شود تا با ایجاد جذابیت‌هایی بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و میراث کهن، بتوان این میراث را صیانت و به دیگران معرفی کرده و از آن خلق ثروت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در فرمانداری سنندج برگزارشد، با بیان اینکه ارزش نهادن به میراث فرهنگی یک الزام جدی است، گفت: تلاش شود تا با ایجاد جذابیت‌هایی بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و میراث کهن، بتوان این میراث را صیانت و به دیگران معرفی کرده و از آن خلق ثروت کرد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه 9.5 هکتار زمین در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج بلاتکلیف است، عنوان کرد: در شهر سنندج نباید صرفاً به دنبال ایجاد فضای سبز متکی بر چمن بود بلکه باید نهضت درختکاری در سنندج آغاز شود و انرژی، هزینه و زمانی که صرف کاشت و نگهداری چمن می‌شود، به درخت اختصاص یابد.

او با اذعان به اینکه نمونه موفق در گسترش فضای سبز، شهر همدان است، گفت: در همدان با وجود اینکه یک پنجم کردستان آب وجود ندارد، اما ده‌ها برابر سنندج فضای سبز و پوشش جنگلی ایجاد شده است.

زارعی در خصوص آبیاری درختان با آبیاری قطره‌ای و استفاده از تانکر، گفت: استفاده از قنات‌های جاری سطح شهر که روانه فاضلاب می‌شوند، بکارگیری تانکرهای آبرسانی حامل بر خودروهای کوچک و آبیاری قطره ای از جمله مواردی است که می‌توان در آبیاری درختان سطح شهر از آن بهره برد.

زارعی در ادامه با تأکید بر لزوم حذف عناوین«نمی‌توانیم» و «ناامیدی» در اذهان، گفت: دفاتر تسهیلگری که در شهر سنندج ایجاد شده‌اند، می‌توانند در تزریق امید به جامعه و انجام کارهای مردم به وسیله خود مردم، نقش کلیدی و تأثیرگذاری را ایفا کنند.

او با بیان اینکه ارزش نهادن به میراث فرهنگی یک الزام جدی است، گفت: تلاش شود تا با ایجاد جذابیت‌هایی بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و میراث کهن، بتوان این میراث را صیانت و به دیگران معرفی کرد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه خانه‌های قدیمی در سنندج وجود دارد که مشابه آن‌ها تنها در کاشان و اصفهان موجود است، افزود: وجود این خانه‌ها در سنندج می‌تواند به عنوان یک بستر درآمدزا مورد استفاده قرار گیرد.

زارعی با تأکید بر اینکه پارک سپیدار شهر سنندج متعلق به شهرداری است، اظهار کرد: هیچ اداره دیگری حق تملک این پارک را ندارند.

او در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رفتن ره صد ساله در بین مردم باب شده است، اظهار داشت: کسب سود باید منطقی باشد و افراد در معاملات خود جانب اخلاق، انصاف، منطق، شرع و انسانیت را در نظر گرفته و بر اساس آن به کسب روزی حلال مبادرت ورزند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه عدم تعهد به این موارد تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بهترین نمونه برای این امر افزایش ناگهانی قیمت املاک در سنندج است که بسیاری از خانواده‌ها را با مشکل مواجه ساخت.

او با تأکید بر اینکه تلاش برخی از گروه‌ها برای نیل به خواسته‌هایشان قابل تقدیر است، تأکید کرد: نکته‌ای که در این بین نباید فراموش شود این است که خواسته‌ها باید منطقی باشد، چرا که اگر تنها یک گروهی که می‌خواهند تمام امورات را در دست بگیرد، منتفع شود؛ نابودی دیگر گروه‌ها حتمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز