رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایران آمادگی همکاری در خصوص رفع مشکل هواپیمای نروژی را دارد

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۴:۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۰۴۶۵۵
ایران آمادگی همکاری در خصوص رفع مشکل هواپیمای نروژی را دارد
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ایران آماده همکاری در خصوص رفع مشکل فنی هواپیمای نروژی در فرودگاه شیراز است. یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که آذرماه امسال از دبی به مقصد اسلو در پرواز بود دچار نقص فنی در موتور شد فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد. ۱۷۳ سرنشین هواپیما و ۱۸ خدمه آن با یک پرواز اختصاصی از شیراز به اسلو بازگشتند اما هواپیمای نقص فنی دیده همچنان در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی عابدزاده روز شنبه در جریان بازدید از فرودگاه های پیام و فتح البرز و بررسی زوایای سانحه سقوط هواپیمای 707 در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از نگاه جمهوری اسلامی هواپیمای نروژی مانعی برای تعمیر ندارد.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز به آنها اعلام کردیم که هیچ مشکلی برای آوردن و بردن قطعات مورد نیاز این هواپیما از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

عابدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به سقوط هواپیمای 707 ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی این سانحه از دست سازمان هواپیمایی کشور با توجه به اینکه این هواپیما متعلق به ارتش است خارج بوده اما دراین زمینه برای روشن شدن ابعاد حادثه آماده همکاری هستیم .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و گفت: پیش از مسافربری شدن این فرودگاه بسیاری از پروازهای باری در فرودگاه پیام انجام می‌شد.

وی افزود: اگر این فرودگاه مشکلی داشت شرکت‌های هواپیمایی باری مبادرت به جابه‌جایی بار در آن نمی کردند.

عابد زاده ادامه داد: فرودگاه بین المللی پیام البرز شرایطی دارد که می‌تواند به عنوان یک پشتیبان برای فرودگاه امام و مهرآباد باشد.

وی افزود: وی افزود با توجه به برنامه طرح جامع فرودگاه در آینده پروازهای مسافربری از فرودگاه بین المللی پیام افزایش خواهد یافت.

عابدزاده افزود به سازمان هواپیمایی کشور نیز تلاش خود را برای توسعه این فرودگاه و حفظ ایمنی پروازها در پیام و دیگر فرودگاه‌های کشور دنبال خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز