در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران؛

به ۴۳۳ روستای استان پس از انقلاب آبرسانی شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۱:۳۹:۲۰
کد خبر: ۸۰۵۰۲۷
به ۴۳۳ روستای استان پس از انقلاب آبرسانی شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: براساس آمار های موجود تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شمار روستاهای برخودردار از شبکه آب آشامیدنی سالم در استان بوشهر 26 روستا بود که اکنون به 459 روستا رسیده و رشد 17 برابری یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله طاهریان پور گفت :با افزایش ضریب نفوذ شبکه آبرسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای استان بوشهر شمار جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی نیز از 29هزار و 681 نفر با افزایش 10 برابری به 287 هزار و 817 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: سطح بهداشت آب روستاها نیز در اوایل انقلاب صفر بود که اکنون 87 درصد است.

طاهریان پور یادآور شد: شمار مشترکان آب روستایی استان بوشهر نیز با توسعه صورت گرفته در چهار دهه گذشته از پنج هزار و 926 مشترک با افزایش 16 برابری به 94 هزار و 154 مشترک افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توسعه صورت گرفته طول خط انتقال آب روستاهای استان بوشهر با رشد 47 برابری از 42 به یکهزار و 962 کیلومتر افزایش یافت.

طاهریان پور اظهارداشت: همچنین در این مدت طول شبکه توزیع آب در روستاهای این استان نیز با افزایش 28 برابری از 122 به سه هزار و 461 کیلومتر رسیده است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی حجم مخزن آب روستایی استان بوشهر رشدی چشمگیر به خود دید و با 255 برابر افزایش از 280 متر مکعب به 71 هزار و 505 مترمکعب افزایش یافت.

طاهریان پور بیان کرد: همچنین تا پیش از پیروزی انقلاب هیچ ایستگاه پمپاژ آب در روستاهای استان بوشهر وجود نداشت اما در 40 سال اخیر 35 ایستگاه در روستاهای این استان راه اندازی شده است.

وی گفت: دستگاه کلر زنی به عنوان یکی از مولفه های مهم در سالم سازی آب که در ابتدای انقلاب سهم روستاهای استان بوشهر از این مهم صفر بود اکنون 190 دستگاه کلر زنی در روستاهای این استان نصب و فعال است.

طاهریان پور اظهار داشت: شمار چاه های تامین آب روستاهای استان بوشهر نیز در این مدت از 16 حلقه اکنون به 63 حلقه چاه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به تامین بیش از 80 درصد آب روستائیان استان بوشهر از خارج از این استان احداث آب شیرین کن ها به عنوان منبع جدید تامین آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این ارتباط سرمایه گذار آب‌ شیرین ‌کن روستاهای هلیله و بندرگاه، عسلویه و نوار ساحلی تنگستان هر کدام به ترتیب با یکهزار، پنج هزار و هفت هزار و 500 مترمکعب تعیین شده اند.

طاهریان پور ادامه داد: انتظار می رود با تامین اعتبار عملیات اجرایی این سه طرح بزودی آغاز شود.

وی بیان کرد: در شرایط موجود احداث آب شیرین کن ها ظرفیت قابل توجه برای حل مشکل تامین آب روستاهای استان بوشهر محسوب می شود.

طاهریان پور یادآور شد: گرفتن مجوز های راه‌اندازی آب شیرین‌کن در روستاهای ساحلی دیر، روستاهای پرک و شیرینو نیز با جدیت در دشت پیگیری است.

وی افزود: در تابستان سال جاری شاهد مشکلاتی در حوزه آب استان بوشهر بودیم که با برنامه ریزی مناسب تلاش می شود وضعیت تامین آب بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در این ارتباط امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز زیرساخت‌های در دست اجرا تکمیل و آبرسانی بهتر به مردم روستاهای استان انجام شود.

طاهریان پور گفت: همچنین چاه‌های حفر شده در بازه زمانی مناسب تجهیز می‌شوند تا بتوانند بخشی از آب مورد نیاز را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه تامین آب روستاها باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای تاسیسات آب در سطح استان بوشهر استفاده و همه توان خود را به کار گیریم تا اجرای این برنامه‌ها در سریع‌ترین زمان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز