احتمال ریزش سنگ و بهمن بدنبال ورود سامانه بارشی در البرز

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۸:۰۶:۲۳
کد خبر: ۸۰۵۲۷۷
احتمال ریزش سنگ و بهمن بدنبال ورود سامانه بارشی در البرز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان خواست به منظور مقابله با جاری شدن سیل ریزش سنگ و ریزش بهمن یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اخطاریه شماره 29 اداره کل هواشناسی استان، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود سامانه ناپایدار و بارشی از اواخر وقت امشب تا اوایل وقت سه شنبه به منطقه البرز مرکزی می باشد. که پی آمد آن بارش شدید و ساعتی باران، رعد و برق(در ارتفاعات بارش به صورت باران و برف) و وزش باد گاهی شدید خواهد بود.

وی افزود: با توجه به مقادیر بارش ها سیلاب رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات و نیز آب گرفتگی معابر شهری مورد انتظار می باشد که به تدریج از دوشنبه شب با افت دما و تغییر فاز بارش ها به برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان (به ویژه طالقان، ارتفاعات جاده چالوس و دیزین) ریزش سنگ و ریزش بهمن مورد انتظار است.

مهرور تصریح کرد: حفظ آمادگی اعضاء شورای هماهنگی استان و شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی  وحضور در محل کار الزامی است. 

اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها انجام گیرد. 

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری تاکید کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید برخودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی، پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی وحفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای خواستار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز