رییس فدراسیون ژیمناستیک :

فاصله ژیمناستیک ایران وجهان در آسیا کمتر شده است/ جهش ژیمناستیک ایران در سطوح بالای مدال آوری

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۲:۰۲:۲۵
کد خبر: ۸۰۵۲۸۱
فاصله ژیمناستیک ایران وجهان در آسیا کمتر شده است/ جهش ژیمناستیک ایران  در سطوح بالای مدال آوری
زهرا اینچه درگاهی گفت:ژیمناستیک آسیا ترجمه ای از دنیا محسوب می شود وبه خاطر فعالیت های خوبی که داریم فاصله ژیمناستیک ایران وجهان در آسیا کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ اینچه درگاهی  روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک لرستان با اشاره به  رشد خوب  ژیمناستیک ایران  ،اظهار کرد:حرفهای زیادی برای گفتن داریم وباتوجه به وجود قهرمانان بزرگی که در آسیا وجود دارد ژیمناستیک آسیا ترجمه ایی از دنیا محسوب شده وبه خاطر فعالیت های خوب فدراسیون  فاصله ژیمناستیک ایران وجهان  در آسیا کمتر شده است.

اوازکسب جایگاه فدراسیون ژیمناستیک ایران در بین فدراسیونهای ماژوریتی خبردادو افزود: فدراسیون ها به خاطر فعالیت ها وامتیازی که کسب می کنند بیش از یک رای را در مجامع فدراسیون جهانی واجد می شوند؛در فدراسیون جهانی ژیمناستیک 116 کشور تک رای هستند و  17 کشورنیز  ماژوریتی هستند که حدود 3 کشور با 3 رای وبقیه نیز با 2 رای  حضور دارند و ایران برای اولین بار درطول فعالیت های خود موفق شد جزء ماژوریتی ها تعریف شود که این موفقیت  یک انتخاب بین المللی برای فدراسیون ژیمناستیک ایران  محسوب می شود.

 اینچه در گاهی ادامه داد: همچنین دراجلاس  کنفدراسیون آسیا موفق شدیم زون فعالیت فدراسیون ایران را از غرب آسیا به یک منطقه بسیار  فعالتر منتقل کنیم واین یکی از توفیقات ورزشی منطبق بر سیاست های وزارتخانه وکمیته المپیک بود که باعث می شوددر  سطح بیشتری از فعالیتها وکلاس های  آموزشی ومسابقات شرکت کنیم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به موفقیت های این رشته در سطوح جهانی  ، یادآورشد: حضور موفق  ایران در بوینس آیرس و کسب مدال پرافتخار المپیک جوانان  برای اولین بار در تاریخ  ژیمناستیک ،کسب مدال برنز توسط سعید رضا کیخا در جام جهانی آلمان برای اولین بار با امتیاز بالای 15  در بین 44 ژیمناست ،کسب مدال نقره در جام روسیه به عنوان یک جام سخت و معتبر  نشان دهنده یک جهش در سطوح بالای مدال آوری است .

اینچه در گاهی با بیان اینکه نگاه دنیا به ژیمناستیک ایران در حال تییر است ،خاطر نشان کرد:  همه این موفقیت ها یک افق را برای ما ترسیم می کند تا  بزرگ ببینیم وبه جایگاه بالاتری فکر کنیم.

او از برگزاری  مسابقات اسلامی ژیمناستیک  بانوان در 24 بهمن ماه خبرداد و گفت:  این مسابقات را طراحی کرده ایم ؛ولی  دغدغه اولیه ما این بود که تیمها با شرایطی  که در حال حاضر داریم حضور پیدا نکنندکه  متاسفانه این دغدغه دارد جامعه عمل می پوشدو  خیلی از کشورهایی که شرکت می کنندآن دسته  کشورهایی نیستند که ما مایل باشیم یک جام را با این سطح برگزار کنیم .

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اضافه کرد: شاید مسابقات اسلامی ژیمناستیک بانوان اندکی به تعویق بیفتد ولی مترصد این هستیم که بانوان ما هم بتوانند مسابقات بین المللی را تجربه کنند.

اینچه درگاهی با اشاره به جایگاه خوب ژیمناستیک لرستان در کشور  ،گفت: هیئت ژیمناستیک لرستان 9 درصد از ورزشکاران استان را از لحاظ آماری ساپورت می کندوجزء استانهایی است که رتبه یک را در ارزیابی هیئت های ورزشی فدراسیون در سال گذشته کسب کرده است؛ این ارزیابی سخت گیرانه است و کسب رتبه یک نشانه فعالیت های خوبی است که  هیئت استان انجام داده است و برای لرستان جای تبریک دارد.

او با اشاره به کسب 5مدال در سطوح کشوری  توسط ژیمناست های لرستانی ،خاطر نشان کرد: فعالیت ژیمناستیک استان  در حوزه بانوان  نیز چشمگیرشده است .

اینچه در گاهی با اشاره توانمندی ها وانتخاب مجددامین منش به عنوان رییس هیئت لرستان ،گفت: مدیریت پایدار این زمینه را ایجادمی کند تا برنامه هایی که در چهارسال گذشته تدوین شده بود دوباره جریان پیدا کند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک همچنین ورزش ژیمناستیک  را  یک رشته پایه  عنوان کرد وافزود:  نقش این ورزش به عنوان یک ورزش مادرباید در جامعه ورزشی ودر ارتباط با رشته های ورزشی دیگر  ایفا شود.

اینچه درگاهی خاطر نشان کرد: راه کرسی های ملی در فدراسیون از هیئت های استانی عبور می کند ومسئولین  کمیته ها واعضای هیئت ها در این خصوص با هیئت های استانی همکاری داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز