معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

توازن منطقه ای نیازمند تغییر نگرش و دیدگاه مدیران است

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۲:۰۵:۱۹
کد خبر: ۸۰۵۳۷۶
توازن منطقه ای نیازمند تغییر نگرش و دیدگاه مدیران است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: به منظور ایجاد توازن منطقه ای به تغییر نگرش دست اندکاران توسعه در هر دو سطح برنامه ریزی و اجرا نیاز است و این تحول باید از ذهن مدیران استان های حاشیه ای اقتصاد و کمتر برخوردار آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد حسین فیروزی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اذعان به کوچک بودن اقتصاد کردستان، آن را با نیازهای استان نامتناسب عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به تمام ارکان کشور توصیه کردند که توازن منطقه ای را مبنای کار خود قرار دهند و برنامه ششم توسعه نیز بر همین اساس نوشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: برای رسیدن به  اهداف توسعه متوازن علاوه بر اسناد بالا دستی و قوانین و مقررات مطلوب، قاطعیت، جسارت و انگیزه بالای مدیران و مجریان در  سطوح عملیاتی ضرورت دارد.

فیروزی ضمن گله مندی از عملکرد بعضی از بانک ها به دلیل کاهش نسبت مصارف به منابع از آنها خواست در عملکرد های خود تجدید نظر کنند و خبر های خوبی برای مردم داشته باشند.

او با بیان اینکه بانک ها با عمکلرد مطلوب به مردم امید خواهند داد، گفت: ظرفیت های بالقوه فراوان کردستان و نیاز فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان به تسهیلات بانکی برای به بالفعل رساندن ظرفیت های تولید و اشتغال، از مدیران بانک ها خواست طرح های دارای توجیه اقتصادی را با جدیت تمام مورد حمایت قرار دهند. 

فیروزی همچنین از مدیران بانک ها به ویژه بانک های خصوصی استان خواست در راستای حمایت از اقتصاد و بهره وری سپرده های مردم در استان، از مدیران ارشد بانک های خود بخواهند که در طرح های سرمایه گذاری استان کردستان مشارکت نمایند. 

او با اشاره به اینکه در یک حرکت جدی قصد داریم منابع بانکی استان را برای استان خرج کنیم؛ عنوان کرد: در جای جای برنامه ششم بر توازن منطقه ای تاکید شده که باید به آن جان ببخشیم و اگر نمی توانیم منابع کشور را به استان وارد کنیم نباید منابع مردم را نیز از استان خارج کنیم. 

در ادامه این جلسه مدیران بانک ها به تشریح مشکلات خود پرداختند و اکثر آنان نظارت های بیش از حد دستگاه های نظارتی را مانعی بر سر راه ریسک پذیری خود و کارشناسان بانکی عنوان کردند که فیروزی در این خصوص اظهار داشت: برای توسعه استان، بانک ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید در کنار هم تلاش کنند و نباید فراموش کنیم که نظارت بیش از حد، جسارت و توان کار را از کارشناسان می گیرد و برخی سخت گیری ها می تواند به اهداف آسیب برساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز