چرا ابتلا به سرطان پوست در استان شایع‌تر است؟

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۹:۳۳:۵۳
کد خبر: ۸۰۵۴۱۱
چرا ابتلا به سرطان پوست در استان شایع‌تر است؟
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان را دو راهکار اساسی برای ثبت سرطان و درمان آن برشمرد و افزود: در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و نزدیکی به خورشید ابتلاء به سرطان پوست شایع‌تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید راشد جزایری در آئینی به مناسبت هفته جهانی پیشگیری از سرطان، با اشاره به مرگ و میر سالیانه ۱۶ میلیون نفر در کشور بر اثر ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر، گفت: بنابر برنامه چشم‌انداز این میزان باید تا سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شبهه‌ای در کشور رایج شده است که ایران با سونامی سرطان مواجه است در حالی که این چنین نیست، افزود: بر اساس آمارها میزان بروز سالیانه سرطان در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به افزایش ابتلاء به سرطان در سطح جهان و کشور، اظهار کرد: سن بالا، عدم مصرف پنج وعده میوه در روز، فعالیت کم بدنی، افزایش وزن و کلسترول بالا از شایع‌ترین علل ابتلای افراد به سرطان هستند.

جزایری با بیان اینکه حدود یک پنجم سرطان‌ها به دلیل عوامل محیطی به وجود می آیند، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، میزان مصرف انرژی و ذرات معلق در هوا علل بروز سرطان‌های پوست، ریه و خون در افراد هستند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های سرطان ۱۹ درصد بیشتر از هزینه‌های اقتصادی است، ادامه داد: سالانه ۴۵۰ هزار سال عمر به دلیل سرطان در کشور از بین می‌رود.

رئیس مرکز بهداشت استان از تصویب سند پیشگیری از سرطان در کشور خبر داد و گفت: در این سند علاوه بر تعیین برنامه‌های پیشگیری، وظایف سایر دستگاه‌ها در قبال وزارت بهداشت مشخص شده است.

جزایری غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان را دو راهکار اساسی برای ثبت سرطان و درمان آن برشمرد و افزود: در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و نزدیکی به خورشید ابتلاء به سرطان پوست شایع‌تر است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۳ فقط ۴۳ درصد از بیماران سرطانی استان تشخیص داده می‌شدند که تعداد آنها یک هزار و ۸۹ مورد بود ولی در سال ۹۵ حدود ۶۰ درصد از بیماران سرطانی تشخیص داده شده‌اند که تعداد آن‌ها به یک هزار و ۲۳۲ مورد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز