مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

فضاهای فرهنگی استان ۲۰ برابر شده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۲:۰۲:۵۴
کد خبر: ۸۰۵۹۶۵
فضاهای فرهنگی استان ۲۰ برابر شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طی 40 سال گذشته فضاهای فرهنگی این استان به ازای هر یکهزار نفر جمعیت استان بیش از 20 برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد کارگران دهکردی گفت: سرانه فضاهای فرهنگی استان به ازای هر یکهزار نفر در سال 1357 برابر 2.99 مترمربع بود که این میزان در سال جاری به 26.54 مترمربع افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هم اینک 11 مجتمع فرهنگی هنری و فرهنگسرا با 25 هزار و 150 متر مربع فضا در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: همچنین این اداره کل 10 پروژه با زیربنای 31 هزار و 180 مترمربع، پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصد و کاربری آموزشی فرهنگی در نقاط مختلف استان در حال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعداد عناوین کتاب های منتشره استان در سال 1357 تنها 5 عنوان بوده و این رقم در سال جاری به 94 عنوان افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد ناشران محلی چهارمحال و بختیاری از یک ناشر در سال 1357 به 48 ناشر در سال جاری رسید.

کارگران دهکردی تاکید کرد: تعداد نشریات محلی چهارمحال و بختیاری در 40 سال گذشته از یک عنوان به 107 عنوان و در همین مدت تعداد چاپخانه های استان از 6 باب به 103 باب افزایش یافت.

وی افزود: در چهل سال گذشته سالن های سینما از 3 به 4 باب رسیده و در همین مدت 60 آموزشگاه علمی آزاد هنری، فرهنگی و سینمایی در این استان موفق به دریافت مجوز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در 40 سال گذشته 8 باب نگارخانه و 422 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان مشغول فعالیت شد.

وی یادآور شد: در سال 1357 تنها 4 باب کتابخانه عمومی در استان مشغول فعالیت بوده که این رقم اکنون به 52 باب افزایش پیدا کرد.

کارگران دهکردی اظهار داشت: در این مدت تعداد انجمن های مرتبط با فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از 2 به 55 باب در سال جاری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال جاری 381 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال به واجدان شرایط استان پرداخت شد، در حالی که قبل از پیروزی انقلاب هیچگونه تسهیلاتی در این حوزه پرداخت نشده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز