استاندار آذربایجان شرقی:

 جایگاه فرمانداران باید حفظ شود/ همه دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف دولت همسو باشند

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۲:۰۲:۴۷
کد خبر: ۸۰۶۰۱۲
 جایگاه فرمانداران باید حفظ شود/ همه دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف دولت همسو باشند
 استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل و هماهنگی فرمانداران با نمایندگان، ائمه جمعه و مدیران نهادها و ادارات شهرستانی، گفت: در عین حال، جایگاه فرمانداران به‌عنوان نمایندگان عالی دولت باید حفظ شود و همه دستگاه‌ها زیر نظر فرماندار عمل کنند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست فرمانداران استان، اظهار داشت: استانداران در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان، نمایندگان عالی دولت هستند و همه نهادهای استانی و شهرستانی باید زیر نظر آنها عمل کنند. وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، شرط اول موفقیت در اداره امور است، افزود: البته باید به اصل وحدت فرماندهی هم توجه کرد و بر این اساس جایگاه فرمانداران به عنوان مسئول اجرایی شهرستان‌ها باید حفظ شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر همسویی همه دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف دولت، گفت: خوشبختانه امروز فضای کاری مناسبی در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید فاصله بین دولت و مردم کاهش یابد، افزود: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی گرچه سختی‌ها و مشکلاتی برای مردم ما داشته است، اما در داخل کشور باعث تقویت انسجام و وحدت ملی شده و باید از فرصت‌هایی مانند دهه فجر برای تقویت اعتماد عمومی استفاده کنیم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه مسئولان باید دستاوردهای انقلاب را اطلاع‌رسانی کنند، افزود: رسانه‌ها ابزار تقویت اعتماد عمومی هستند و مسئولان استان باید با تمام رسانه‌های رسمی و غیررسمی که به دور از غرض‌ورزی به دنبال نقد و یافتن راهکار برای حل مشکلات هستند ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از عملکردهای مثبت و اثرگذار دولت دفاع کنند، گفت: ارتباط با نخبگان و گروه‌های مرجع باید جزو اولویت‌های مسئولان باشد. استاندار آذربایجان شرقی بر برخورد جدی با مفاسد اداری در شهرستان‌ها تأکید کرد و خطاب به فرمانداران گفت: ما خادم مردم هستیم و هیچ ملاحظه‌ای جزو رضایت‌مندی مردم نباید داشته باشیم. وی همچنین فرمانداران استان را به اهتمام جدی به مسائل معیشتی مردم، برخورد با سودجویان از وضعیت اقتصادی کشور، حل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به حفظ اشتغال موجود و تعامل با احزاب و تشکل‌های سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند توصیه کرد. در این نشست تعدادی از فرمانداران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و مشکلات مختلف استانی و شهرستانی پرداختند.     

 

نظر شما