معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان:

سمن های جوانان دارای شناسه ملی و شماره ثبت خواهند شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۲:۳۶:۴۱
کد خبر: ۸۰۸۰۳۸
سمن های جوانان دارای شناسه ملی و شماره ثبت خواهند شد
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: سازمان های مردم نهاد زیر نظر وزارت و ورزش و جوانان طی تفاهم نامه ای با وزارت کشور دارای شماره ثبت و شناسه ملی خواهند شد.

گلاویژ فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کردستان از اختصاص شناسه ملی و شماره ثبت برای سازمان های مردم نهاد زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خبرداد و گفت: طی تفاهم نامه ای که وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان در راستای یک پارچه سازی مجوز سازمان های مردم نهاد داشته اند این سمن ها می توانند زیر نظر وزارت کشور دارای شناسه ملی و شماره ثبت شوند.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: مجوز سمن های زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در دو دوره پنج ساله صادر می شد اما طی این تفاهم نامه مجوز آنها به دو دوره سه ساله کاهش پیدا کرد با این تفاوت که این سمن ها هویت حقوقی خود را به صورت قانونی بدست آورده اند.

فتاحی گفت: سازمان های مردم نهادی که شناسه ملی وشماره ثبت سمن خود را دریافت کنند پس از پایان دو دوره سه ساله می توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

فتاحی گفت: آشنایی با دفاتر توسعه و تسهیل گری که زیر نظر  استانداری کردستان در مناطق حاشیه و منفصل شهری فعالیت می کنند یکی دیگر از موضوع های این جلسه بود و مقرر شد که آنها با فضای واقعی کار مشارکتی سازمان های مردم نهاد که بازوان اجرایی دولت هستند، آشنا شوند.

او با بیان اینکه این دفاتر ظرفیت ها، زیر ساخت ها و مشکلات منطقه را مورد بررسی قرار می دهند، تاکید کرد: افزایش کمی سازمان های مردم نهاد در این مناطق به منظور ارتقا زیر ساخت های فرهنگی گام موثری است که انتظار می رود از طرف سازمان های مردم نهاد زیر نظر وزارت ورزش و جوانان برداشته شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز