رئیس حوزه هنری استان کردستان:

نمایش روزهای بی قوام در قروه به اجرایی عمومی در می آید

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۳:۳۸:۳۰
کد خبر: ۸۰۸۰۹۸
نمایش روزهای بی قوام در قروه به اجرایی عمومی در می آید
نمایش صحنه ای روزهای بی قوام نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی یونس صحرارو توسط گروه نمایش پیدا وابسته به واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان از 13 تا 22 بهمن در محل پلاتوی پیدا کانون شهید مطهری قروه اجرای عمومی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی  گفت : همزمان با سراسر کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نمایش صحنه ای « روزهای بی قوام » از آثار فاخر هنرهای نمایشی با موضوع انقلاب اسلامی به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان به مدت 10 شب در قروه به روی صحنه می رود .

رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: هنر نمایش یکی از هنرهای تأثیر گذار در عرصه های مختلف بوده است که نقش ارزنده ای را در انتقال پیام انقلاب به نسل های جوان نیز ایفاء نموده است.

او افزود: خوشبختانه در بعد از انقلاب این هنر با تلاش هنرمندان متعهد این عرصه موفقیت های ارزنده ای را داشته است وهمواره هنرمندان در مسائل و رویداهای پیرامون در جهت اصلاح موضوعات پیش روی انقلاب و جامعه با بهره مندی از زیبایی شناسی هنری آثار ماندگاری را در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و انقلاب و دفاع مقدس در برهای مختلف  را به ثبت رسانده اند.

مرادی به هنرنمایی جوانان انقلابی در دوران انقلاب و در مساجد اشاره نمود و گفت : هنرمندان علی الخصوص هنرمندان نمایش همدوش سایر اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده اند و در زمانی که امکان فعالیت هنری برای انقلابیون خیلی سخت شده بود با تشکیل گروه های مختلف در قالب بچه های مسجد و اجراء در مساجد به تلاش در جهت انتقال پیام انقلاب و معرفی جنایت های رژیم چهلوی پرداختند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وضرورت معرفی آن به نسل جوانی که این دوران را تجربه نکرده است تصریح نمود: نمایش روزهای بی قوام از نوشته های بسیار ارزشمند هنرمند توانمند و متعهد کشورمان ایوب آقای خانی است که می تواند در این زمینه و معرفی انقلاب به نسل جوان بسیار مؤثر باشد که همزمان با سراسر کشور در شهرستان قروه توسط گروه نمایش پیدا وابسته به واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به مدت 10 شب در ایام دهه مبارک فجر به روی صحنه می رود.

او گفت: در این نمایش که به کارگردانی یونس صحرارو به نمایش در آمده است ، مهسا رضایی ، وحید زارعی ، مهیار صحرارو، عاطفه بهمنی ، سهیلا صادقی ، بهزاد فرمانی ، رضا کاوه مجد، محمد تقی حیدری، مرتضی عبدالملکی، سجاد مخدومی، پوریا عبدالملکی و یونس صحرارو به عنوان بازیگران نمایش ، حمید رضا سرهنگی در بخش موسیقی ، امیر محمد کریمی به عنوان نورپرداز، مهسا رضایی طراح پوستر، عبدا... کلوندی در بخش تدارکات ، ژینا فروتن به عنوان طراح لباس، سمیرا کرمی به عنوان گوینده رادیو و محمد حسن پور به عنوان مدیرصحنه ایفای نقش می نمایند.

مرادی گفت: همزمان  سراسر کشور و با حضور استاد علیرضا حنیفی از نمایشنامه نویسان و کارگردانان برجسته تئاتر کشور و با به صدا در آوردن زنگ نمایش این اجراء در میان استقبال گرم هنردوستان قروه ای به روی صحنه رفت و تا 22 بهمن همه روزه ساعت 17 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز