با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد؛

بهره برداری و افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۸:۳۲:۰۸
کد خبر: ۸۰۸۳۴۸
بهره برداری و افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد
کتابخانه مرکزی مشهد با نام 'کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)' روز دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی در این کلانشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش 200 هزار نسخه شامل 100 هزار نسخه مخزن اصلی و 100 هزار نسخه بخش کودک و نوجوان علاوه بر بخشهای معمول کتابخانه‌های عمومی 10 بخش و خدمت جدید را برای نخستین بار به مراجعان ارائه می کند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان بخشهای ناشنوایان، کم سوادان، مادر و کودک، دیداری و شنیداری، مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان نما و اتاق نجوم، اتاق علم، دفتر پیشخوان دولت الکترونیک و رستوران، خدمات تحویل مدرک و فروشگاه محصولات فرهنگی را از جمله بخشهای جدید این کتابخانه برشمرد.

وی افزود: هم اینک 125 باب کتابخانه نهادی و 79 باب کتابخانه مشارکتی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند و از این میان 160 باب کتابخانه ظرف 40 سال اخیر به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی ساخته شده اند.

پروژه کتابخانه مرکزی مشهد سال 1374 کلنگ زنی شد و پس از گذشت 23 سال امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز