فرماندار مینودشت خبر داد:

پیش بینی مبلغ دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دو پروژه مهم شهرستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۹:۰۱:۴۱
کد خبر: ۸۰۸۸۵۱
پیش بینی مبلغ دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دو پروژه مهم شهرستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری
فرماندار مینودشت درشرق گلستان از پیش بینی مبلغ دو هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار برای دو پروژه مهم این شهرستان ازمحل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدرضا طباطبایی گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل سد نرماب چهل چای و تعریض جاده مینودشت به گالیکش پیش بینی شده است.

وی با یادآوری سفر 24 و 25 دیماه امسال ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گلستان افزود: درمصوبات سفر و به دلیل اهمیت موضوع سد نرماب در تامین آب شرب 550 هزار نفر از اهالی 130 روستا و چهار شهر واقع درشرق استان مبلغ 1750 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

طباطبایی اضافه کرد: برای تعریض جاده مینودشت - گالیکش نیز به عنوان بخشی از بزرگراه بین المللی گرگان - مشهد که از محورهای پر تردد این شهرستان به شمار می رود، 900 میلیارد ریال پش بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات پیش بینی شده در یک تا دو سال آینده، تحولی بزرگ در حوزه زیرساخت های مینودشت ایجاد شود.

فرماندار مینودشت همچنین گفت: در دیگر بخش ها از جمله آموزش و پرورش نیز اعتبارات خوبی از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای مینودشت پیش بینی شده که پس از نهایی شدن، اطلاع رسانی می شود.

 عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت از سال 1390 با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه 'نرماب، چهل چای و خرمالو' این شهرستان آغاز شده و هم اکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع 60 متر و حجم مخزن 115 میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا درحال احداث بوده و قرار است اواخر سال آینده آبگیری آن آغاز شود.

تامین آب شرب چهار شهر و 130 روستا، کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در اراضی تحت پوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی و نیز توسعه صنعت گردشگری از اهداف احداث سد نرماب چهل چای مینودشت است.

 عملیات اجرایی تعریض جاده مینودشت - گالیکش به طول 6 هزار و 400 متر از سال گذشته با 300 میلیارد آغاز شده و درحال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جاده مینودشت به گالیکش بخشی از محور بین المللی است و روزانه 28 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از آن تردد می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز