امروز رخ داد؛

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی روستایی در استان گلستان

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۹:۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۰۹۴۱۷
بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی روستایی در استان گلستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۴۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴۰ پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهزاد هرمزی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های دهه فجر در شهرستان کلاله با حضور معاون استاندار گلستان اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر 40 پروژه آبرسانی روستایی در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 40 پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی گفت: این طرح‌ها با بیش از 81 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده و با این اتفاق شیرین، شاخص برخورداری از 65.9  درصد به 73.3 درصد ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان همچنین با اشاره به پروژه آبرسانی کلاله نیز گفت: امروز همزمان در شهرستان کلاله 9 طرح آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات آبرسانی به 7 روستا نیز آغاز می‌شود.

هرمزی مجموع اعتبار این طرح‌ها را بیش از 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از 53 هزار نفر جمعیت روستایی کلاله از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند و شاخص برخورداری در روستاهای این شهرستان از 70 درصد به 73.5 درصد می‌رسد.

حمیدی فرمانداری کلاله هم در این مراسم اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر با حضورمعاون عمرانی استانداری گلستان، 378 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کلاله افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: اعتبار این طرح‌ها بیش از 82 میلیارد تومان است و از 138 طرح عمرانی، 113 پروژه به بهره‌برداری رسیده و 25 طرح عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان کلاله اعتبار طرح‌های عمرانی را در مجموع 47 میلیارد و 950 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه اقتصادی، 240 طرح با اعتبار 30 میلیاد و 935 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که برای 571 نفر اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

 

نظر شما