با حضور استاندار;

۶۵ طرح کشاورزی در استان اردبیل بهره برداری شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۹:۳۵:۰۴
کد خبر: ۸۰۹۹۳۱
۶۵ طرح کشاورزی در استان اردبیل بهره برداری شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دهه فجر امسال از 65 طرح و پروژه عمرانی ، اقتصادی و خدماتی کشاورزی در مناطق مختلف این استان بهره برداری شد.

به گزارش برنا،خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های جهاد کشاورزی خلخال افزود: برای اجرای این پروژه ها و طرح ها 552 میلیارد و 637 میلیون ریال توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا اعتبارات دولتی سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد: همچنین 30 میلیارد و 158 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی ، اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل این پروژه ها و طرح ها هزینه شده است.
به گفته او ، طرح های دامداری ، تولید گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، تولید سبزیجات خوراکی، واحدهای تولید فرآورده های دامی و لبنی ، صنایع تبدیلی و فراوری بخش کشاورزی ، مجتمع های گلخانه ای و صنایع دام و طیور در دهه فجر امسال بهره برداری شد.
وی به فعال سازی دوباره 117 طرح راکد کشاورزی در سال جاری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: مدت زمان توقف و تعطیلی این طرح ها 8 تا 12 سال بود که با ارائه بسته های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش امکان فعالیت دوباره آنها و بازگشت کارکنان و کارگران بیکار شده این واحدها فراهم شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: با بهره برداری از این طرح ها در بهمن ماه امسال برای 432 نفر در مناطق مختلف استان زمینه اشتغال پایدار فراهم شد.
وی تامین آب کشاوزری ، اجرای طرح های صرفه جویی در استفاده از آب زراعی و افزایش راندمان آبیاری و احداث جاده بین مزارع را از جمله زمینه های این سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح ها زمینه بهره مندی سه هزار و 300 نفر از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان فراهم شده است.
نیکشاد اظهار کرد: با اجرای طرح های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار آبیاری و قطره ای در سطح 113 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت استان ضمن افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های تولید 430 میلیون متر مکعب آب کشاورزی برای آبیاری این اراضی صرفه جویی شده است.
وی از مطالعه و اجرای طرح رفع تداخل در سطح 220 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل نیز خبر داد و گفت: طی 2 قرارداد 20 هزار هکتاری تاکنون 12 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی مستعد برای کشاورزی شهرستان خلخال مطالعه شده و در حال حاضر 2 هزار و 500 هکتار از محموع این اراضی ملی در اختیار دولت از خلعیت اراضی ملی خارج و به کشاورزان منطقه واگذار شده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است.
اردبیل در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی پیشتاز و سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان اردبیل تولید می شود.
این استان در تولید عدس رتبه اول، تولید کلزا رتبه اول، تولید سیب زمینی رتبه دوم، تولید عسل رتبه سوم، تولید چغندر قند رتبه پنجم، تولید حبوبات، گندم و جو رتبه هفتم کشوری را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز