سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی هولدینگ کمیته امداد در منطقه آزاد ماکو برای توسعه دامپروری / ۳۸۰ برنامه برای توسعه بیشتر منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۱۰:۲۵:۴۵
کد خبر: ۸۱۰۲۳۹
سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی هولدینگ کمیته امداد در منطقه آزاد ماکو برای توسعه دامپروری / ۳۸۰ برنامه برای توسعه بیشتر منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی هولدینگ کمیته امداد در این منطقه برای توسعه دامپروری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ۳۸۰ عنوان برنامه برای بهبود زیرساخت‌ها و توسعه این منطقه تعریف شده، گفت: منطقه آزاد ماکو جوان‌ترین منطقه آزاد کشور است و در این خصوص و برای توسعه آن ۳۸۰ عنوان برنامه تدوین شده و مجموعه مدیریتی این سازمان برای تسریع در روند اجرای آنها و توسعه متوازن تلاش می‌کند.

وی در مورد بودجه این سازمان هم گفت: سال گذشته بودجه ۲۸۵ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده که تا به امروز ۴۶ درصد آن محقق شده و برای سال آینده نیز با برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی جدید، بودجه ۴۲۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مورد وضعیت پروازی فرودگاه این منطقه اظهار کرد: بعد از قطع همکاری شرکت هواپیمایی مرکز کشور، بالاجبار قرارداد ۲ ماهه با شرکت آتا برای ادامه فعالیت فرودگاه منعقد کردیم و هم‌اکنون نیز با اجاره سه ساله یک هواپیمای جت، دیگر پرواز چارتری نداریم ضمن اینکه برای دریافت مجوز مرز هوایی و پروازهای خارجی در حال رایزنی هستیم و تلاشمان برای سودآور بودن فرودگاه انجام می‌دهیم.

وی در مورد فعالیت‌های ورزشی نیز اظهار کرد: یکی از راه‌های مناسب برای تبلیغ و شناساندن این منطقه حوزه ورزش است و گرچه در برخی رشته‌های ورزشی حضور داریم ولی برای حضور در برخی  رشته‌های مهم، تجهیز زیرساخت‌ها و انتخاب رشته‌ مناسب درحال برنامه‌ریزی هستیم.

سلیمانی در مورد ادعاهای صورت گرفته در مورد تبدیل مناطق آزاد به محلی برای واردات گفت: از  ۱۴۵ میلیارد دلار واردات به کشور مناطق آزاد تنها سهم  ۱.۵ میلیاردی دارند با این حال تمام واردات و حتی اجناس بازارچه‌ها کنترل می‌شوند ضمن اینکه از سهمیه ۳۰میلیون دلاری پیش‌بینی شده برای واردات محدود ساکنان منطقه و گردشگران، بخش قابل توجهی خالی است.

سلیمانی افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری مشترکی با تولیدکنندگان پوشاک کشور ترکیه برای تولید در منطقه آزاد صورت گرفته و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل منطقه آزاد ماکو به قطب تولید پوشاک و صادرات مجدد به کشورهای دیگر هستیم که البته مهم‌ترین مشکل، وضعیت نقل و انتقال پول است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و تولید با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی را از اهداف سازمان عنوان و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی بدون زیرساخت‌ لازم همچون توسعه راه‌های مواصلاتی امکان پذیرنیست لذا یکی از اهداف ما بهبود، توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و رایزنی برای دریافت مجوز و برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک‌های دامپزشکی، کشاورزی و صنعتی هستیم و در این خصوص و با توجه به مشکلات کشور درخصوص گوشت و دام، با همکاری بخش خصوصی ۵۰۰۰۰ دام زنده از کشورهای اروپایی برای پرورش در منطقه آزاد ماکو خریداری شده که متاسفانه طرف تُرک مشکلات زیادی برای واردات ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه دامپروری و تبدیل منطقه آزاد ماکو به قطب دامپروری کشور، با چندینگ هولدینگ رایزنی صورت گرفته و هولدینگ کمیته امداد با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی کار خودرا آغاز کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز