۸ طرح بهداشتی و آموزشی در تکاب به بهره برداری رسید

۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۱۰:۵۶:۲۲
کد خبر: ۸۱۰۲۵۰
۸ طرح بهداشتی و آموزشی در تکاب به بهره برداری رسید
هشت طرح بهداشتی، آموزشی و خدماتی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در تکاب به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، فرماندار تکاب عصر روز سه شنبه در  آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها شامل درمانگاه تخصصی شهری، چهار باب خانه بهداشت روستایی، آزمایشگاه روستای احمدآباد سفلی، مدرسه 6 کلاسه و طرح های برق رسانی می باشد که برای تکمیل و بهره برداری از آنها بیش از 52 میلیارد ریال هزینه شده است.

علی مکرمی افزود: درمانگاه تخصصی تکاب که از نیازهای اساسی حوزه بهداشت و درمان منطقه و یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود با 750 مترمربع زیربنا احداث و برای تکمیل و تجهیز آن 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این درمانگاه تخصصی 12 مورد از تخصص های پزشکی در این واحد درمانی مستقر می شود و تجهیزات مورد نیاز آن هم تامین شده است.

مکرمی بیان کرد: امروز همچنین چهار خانه بهداشت در روستاهای سبیل، عربشاه گروس، قزقاپان سنگ و قینرجه با 300 مترمربع زیربنا و سه میلیارد ریال هزینه و همچنین آزمایشگاه بهداشتی و درمانی روستای احمدآباد سفلی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین به برکت انقلاب اسلامی یک واحد آموزشی 6 کلاسه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این شهرستان افتتاح شد؛ این مدرسه 6 کلاسه در محله شریف آباد تکاب با 450 مترمربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده و با بهره برداری از آن 200 دانش آموز مناطق شهری و روستایی از فضای آموزشی مناسب بهره مند شدند.

وی افزود: برای احداث و بهره برداری از این واحد آموزشی 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که 10 میلیارد و 500 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی و 2 میلیارد ریال آن با مشارکت خانواده زنده یاد «شهرام خسروی»، از خیّران مدرسه ساز تکاب تامین شده است.

فرماندار تکاب بیان کرد: همچنین 11 طرح برق رسانی و توسعه و تقویت شبکه با 15 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

 لازم به ذکر است هشت مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و 46 خانه بهداشت روستایی در تکاب فعالیت می کند.

همچنین در چهل سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی 350 کلاس درس در تکاب ساخته شده که از این تعداد 120 کلاس درس با استفاده از اعتبارات دولتی و 230 کلاس نیز با مشارکت خیّران مدرسه ساز بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برای افتتاح طرح های بهداشتی و آموزشی به مناسبت دهه فجر روز سه شنبه به تکاب سفر کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز