مدیر کل کمیته امداد کردستان:

دو هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی پرداخت شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - ۰۹:۳۸:۲۴
کد خبر: ۸۱۰۳۹۰
دو هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی پرداخت شد
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت دو هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی و به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد رسول شیخی زاده در مراسم اهداء جهیزیه به ۲۳ مددجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سقز با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر دو هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان مددجو در سطح استان کمک هزینه ازدواج و جهیزیه دریافت کرده اند، گفت: برای این تعداد کمک هزینه ازدواج چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به تاسیس کمیته امداد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این نهاد شکل گرفت تا به مردم ضعیف و نیازمند خدمت بی منت ارائه دهد،  ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمیته امداد وظیفه قانونی و اداری است.

شیخی زاده با بیان اینکه در کنار ارائه خدمات، بیان و شفاف سازی عملکرد برای مردم جزو وظایف کمیته امداد است، گفت: مردم حق دارند از خدمات این نهاد اطلاع پیدا کنند و در این جهت باید آمار درست و واقعی ارائه شود.               

وی با اشاره به اینکه با همت دفتر مرکزی این نهاد و همچنین همکاری و همراهی مجلس و دولت امسال همه پشت نوبتی ها در بخش های اشتغال، تسهیلات قرض الحسنه، درمان، تحصیل، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به صفر رسیده است، ادامه داد: برای پرداخت کمک هزینه ازدواج،  زوج های تحت حمایت قبلا چند ماهی در صف انتظار برای پرداخت بودند اما خوشبختانه هم اکنون بعد از تحویل مدارک و تشکیل پرونده زوج ها، فرایند پرداخت سریع تر انجام می شود و در نوبت نمی مانند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان افزود: در سال گذشته ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بودند و این رقم در امسال به ۵۷ هزار خانوار رسیده است که در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: سالیانه تعداد زیادی از خانواده ها به دلیل خودکفایی از چرخه حمایت خارج می شوند و خانواده های دیگری با توجه به مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند.

گفتنی است، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در این سفر یک روزه به شهرستان سقز پنج دستگاه خودرو سایپا و ۱۷ واحد مسکن به مددجویان تحویل داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز