مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل

محور توسعه ۹ شهرستان استان اردبیل مشخص شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۱۰۸۹۰
محور توسعه ۹ شهرستان استان اردبیل مشخص شد
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تعیین محور توسعه و تثبیت اشتغال 9 شهرستان این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا،قاسم رحیمی  افزود: این محورها در عرصه های مختلف کسب و کار خانگی ، ایجاد واحدهای تولیدی در بخش های کشاورزی ، صنعت و خدمات و بر پایه ایجاد اشتغال پایدار برای هریک از شهرستان های 9 گانه استان مشخص شده است.
وی گفت: اشتغال زایی در مناطق مختلف استان مطابق با ظرفیت های شغلی و ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی و یا کسب کارهای خانگی و خرد مد نظر است.
وی از افتتاح 250 طرح تولیدی و صنعتی با 514 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر امسال در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: برای راه اندازی این واحدها 400 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره بانکی از طریق کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در اختیار صاحبان واحدهای اشتغال زا قرار گرفت.
او واحد تولید مینی تیوبر (بذر سیب زمینی اصلاح شده) در روستای پیراقوم اردبیل ، واحد تولیدی سورتینگ و بسته بندی سیب زمینی ، واحد تولیدی مرغ گوشتی آرتا جوجه سبلان در نمین ، واحد بزرگ تولید مرغ گوشتی هشجین خلخال و سه واحد تولیدی و تعاونی در حوزه اشتغال روستایی و کشاورزی از جمله این طرح ها ذکر کرد.
وی همچنین به بهره برداری از هفت طرح تعاونی و توانبخشی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها نیز شامل 6 طرح تعاونی و یک طرح توانبخشی می باشد.
وی اظهارداشت: امسال هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هزار و 464 طرح روستایی پرداخت و سه هزار و 200 نفر در استان مشغول کار شدند.
وی گفت: چند تعاونی نسل جدید در سال جاری در مناطق مختلف استان راه اندازی شد.
به گفته او ، ایجاد 6 هزار و 379 فرصت شغلی جدید در بخش تعاون استان در پنج سال گذشته از جمله فعالیت های صورت گرفته برای احیای بخش تعاون و پویایی این بخش بوده است.
او اظهار کرد: در این مدت هزار و 113 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های فعال در استان برای کمک به توسعه فعالیت های تعاونی و ایجاد اشتغال پرداخت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز