مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

افزایش ۳۱ سانتی متر مربعی سرانه فضای ورزشی در اردبیل

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۷:۲۴:۰۰
کد خبر: ۸۱۱۳۰۳
افزایش ۳۱ سانتی متر مربعی سرانه فضای ورزشی در اردبیل
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از افزایش ۳۱ سانتی متر مربعی سرانه فضای ورزشی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش برنا، بهرام آقاخانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به رشد ۳۱ سانتیمتر مربع سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سرانه کل فضای ورزشی در استان در حال حاضر ۴۶ سانتیمتر مربع به ازای هرنفر می‌باشد و این در حالیست که سرانه کل استان تا قبل از انقلاب ۱۵ سانتی متر مربع به ازای هر نفر بوده است.

وی به سرانه ۳۳ سانتیمتر مربع فضای ورزشی روباز در استان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ۱۴ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر است و مساحت فضای سرپوشیده شهری ۱۳۵ هزار و ۵۷۶ مترمربع و مساحت فضای سرپوشیده روستایی ۲۸ هزار و ۶۰۸ مترمربع تخمین زده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در حال حاضر ۳۲۵ هیات ورزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند و این درحالی است که تا قبل از انقلاب ۷ هیات ورزشی فعال در استان وجود داشت.

آقاخانی بااشاره به اینکه وررشکاران استان اردبیل تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی با کمبود اماکن ورزشی مواجه بودند بیان کرد: تعداد امکان ورزشی در استان به صورت چشمگیری افزایش یافته بطوری که تا قبل از انقلاب ۱۵ امکان ورزشی در استان وجود داشت که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش و پیگیری مسئولان درحال حاضر ۲۱۰ امکان ورزشی دراستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۳ مورد مربوط به مکان‌های ورزشی و ۷ مورد متعلق به مکان‌های غیر ورزشی و مهمانسرا‌ها است.

وی همچنین در ادامه به مربیان و داوران فعال در سطح استان اشاره کرد و افزود: تعداد مربیان از ۵۱ مربی قبل انقلاب به ۵ هزارو ۲۱۳ مربی بعد انقلاب و تعداد داوران از ۲۶ داور به ۲ هزار و ۷۷۹ داور بعد از انقلاب افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳۹۹ باشگاه خصوصی وجود دارد و در طی این چهل سال ۴۰ خانه روستایی در مناطق مختلف ایجاد و تجهیز شده که برخی از خانه‌های روستایی که به تجهیز نیاز دارند تاپایان سال تجهیز می‌شوند.

آقاخانی ادامه داد: در طی این سال‌ها تلا‌ش‌های زیادی برای حضور ورزشکاران در میادین مختلف بین المللی صورت گرفته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از استان اردبیل قهرمانان ورزشی در بازی‌های المپبک ۴مدال رنگارنگ، در بازی‌های پارا المپبک ۱۱ مدال رنگارنگ، بازی‌های آسیایی ۹ مدال رنگارنگ و پارآسیاسییایی ۱۲ مدال رنگارنگ بنام ایران کسب کردند.

وی افزود: تمامی تلاش ما ایجاد فضای مناسب و ترغیب شهروندان به امر ورزش است و درکنار این تلاش می‌کنیم امکانات کافی دراختیار ورزشکاران استان قرار دهیم تا خود را برای حضور درمیادین بین المللی وجهانی آماده کنند و با حضور دراین میادن برای کشورمان ایران افتخار آفرینی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز