"بیرانوندی" در نشست خبری ،مطرح کرد:

از استاندار لرستان می خواهم سهم جوانان را در مدیریتها ببینند/آموزش و پرورش لرستان قربانی سیاسی کاری شده است/ برخی مدیران متاسفانه کارشان آمارسازی است/در استفاده از نیروهای بومی گاهی زورمان نمی‌رسد

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۷:۴۹:۱۴
کد خبر: ۸۱۱۳۱۲
از استاندار لرستان می خواهم سهم جوانان را در مدیریتها ببینند/آموزش و پرورش لرستان قربانی سیاسی کاری شده است/ برخی مدیران متاسفانه کارشان آمارسازی است/در استفاده از نیروهای بومی گاهی زورمان نمی‌رسد
نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف ناپایداری مدیریتی در آموزش و پرورش لرستان هستم و همه تلاشم در جهت ثبات و پایداری مدیریتی در این نهاد مهم است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  محمد بیرانوندی شامگاه  دوشنبه 22 بهمن ماه  در  نشست خبری با اصحاب رسانه که همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی درخانه معلم خرم آباد برگزارشده بود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وتقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ،اظهارکرد:  انقلاب در چهل سالگی است و این به منعای  رسیدن به نقطه عقلانیت و دوری جستن از حرکات هیجانی و احساسی است؛ بعد از چهل سال از انقلاب آنچه که من را بسیار امیدوار می‌کند این است که انقلاب ما به کمال رسیده است و البته باید از حرکات احساسی جلوگیری کرد و با عقلانیت به جلو برویم.

اوبا بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنم و نقاط ضعف و نقاط قوت باید  همراه هم بیان شوند،افزود: کلیت بررسی عملکردها را باید در تناسب با اهداف انقلاب مورد سنجش قرار دادوآنها  را باید براساس توجه به اهداف انقلاب بسنجیم ؛جاهایی جلوتر رفته ایم و پیشرفت کرده ایم جاهایی هم عقب مانده ایم و باید همه تلاش کنیم عقب ماندگی ها جبران شوند.

بیرانوندی  با بیان اینکه   روزهای حضورم در استان تا ۱۸ ساعت را با مردم بوده و پیگیر رفع مشکلات و معضلات آنها بوده ام ،تصریح کرد: من نماینده هستم ، همان بیرانوند معلم از جنوب خرم‌آباد و افتخار می‌کنم که عضو کوچکی از جامعه لر هستم و هیچ احساس فاصله‌ای میان خود و مردم ندارم .

او ادامه داد:   هنوز هم  محل زندگی ام در همان جنوب شهر  خرم‌آباد است  وهمواره در تلاش برای رسیدگی به مشکلات مردم هستم و از نمایندگانی هستم که هرگز در مجلس غیبت نداشته‌ام  ؛ماه گذشته در بحث شفافیت ‌سازی و حضور در مجلس نفر اول بودم و در بحث حضور در تصویب لوایح و  نوشتن طرح‌ها حضور موثر داشته‌ام و همواره پیگیری کرده‌ام و در بحث نطق ‌های صحن علنی همواره از حقوق مردم خویش دفاع کرده‌ام .

بیرانوندی اضافه کرد: خدا شاهد است در راه ستاد انتخاباتی روحانی یک ریال به جیب خود و دوستانم نیامده است.

نماینده اصلاح طلب مجلس  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزش وپرورش لرستان ،گفت: آموزش و پرورش لرستان وضعیتی خوبی ندارد و مشکل اصلی آن سهم عمده جابجایی ها در این حوزه است.

بیرانوندی با بیان اینکه مخالف ناپایداری مدیریتی در آموزش و پرورش لرستان هستم ،خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش زیربنای مهم توسعه است و همه تلاشم در جهت ثبات و پایداری مدیریتی در این نهاد مهم است.  

او با بیان اینکه در بحث ناپایداری مدیریت در آموزش و پرورش و سایر دستگاههای استان می‌نالم ،عنوان کرد: باید به مدیریت ها فرصت کافی را داد تا برنامه‌های خود را اجرا کنند.

بیرانوندی با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان قربانی سیاسی کاری شده است  ،گفت:  در خصوص مسائل آموزش و پرورش  به وزیر آموزش و پرورش گفتم که این دستگاه در لرستان به اندازه ای آسیب دیده است  که دیگر فرصت این نیست که بازهم تغییری ایجاد شود.

او  یادآورشد: اعتقاد دارم  وضعیت  کنونی آموزش و پرورش حاصل این مدل جابجایی ‌هاست و توقع دارم جناح ‌های مختلف ، نمایندگان و همه کسانی که سهمی در جابجایی و تثبیت مدیریت ‌ها دارند مراقب مواخذه دنیاو آخرت باشند زیرا فردا از ما می‌پرسند که هدفمان از این تغییرات چیست؟

عضو فراکسیون امید مجلس  در ادامه  درخصوص  توجه به نیروهای بومی در حوزه های مدیریتی استان ،بیان کرد:  وقتی تغییر یا جابجایی مدیریتی رخ می دهد اولویت ما نیز استفاده از نیروهای توانمند بومی است اما باید مراقب باشیم  که دچار افراط در این زمینه نشویم زیرا بسیاری از فرزندان لرستان هم در سایر استانها مناصب مدیریتی برعهده ‌دارند و این نشان می دهد نیروهای بومی استان دارای توانمندی‌های بالایی هستند.

او اضافه کرد: سعی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بیشتر از نیروهای بومی استفاده شود اما حقیقتا گاهی زورمان نمی‌رسد اما من به نیروهای بومی باور دارم و می‌دانم به میزان کافی توانایی دارند.

بیرانوندی با تاکید برلزوم استفاده از جوانان در حوزه های مدیریتی نیز  یادآورشد: سهم جوانان توانمند در مناصب مدیریتی آنچنان که باید و شاید ادا نشده است لذا  من از طریق این تریبون از استاندار لرستان می خواهم سهم جوانان را در مدیریتها ببینند وبه این مطالبه  بیش از پیش توجه کند.

او با بیان اینکه در برخی جاها شاهد آمارسازی بوده ایم که مراتب را از طریق وزیر مربوطه پیگیری کرده ام، گفت: آمارسازی وجود دارد و مدیرانی هم داریم که متاسفانه کارشان آمارسازی است هرگونه آماری که در بخشهای مختلف به جامعه، ارائه و اعلام می‌شود بایستی در تناسب با مصداقها و مشاهدات مردم باشد.

بیرانوندی با اشاره به وضعیت اعتبارات خرم آباد ،عنوان کرد: با وجود وضعیت نامناسب بودجه اما بودجه لرستان نسبت به کل کشور رشد داشته است؛در همین دوره فعلی، با تلاشهای صورت گرفته، برای اولین بار، ردیفی در بودجه تحت عنوان ردیف ارتقای شاخص‌های توسعه ایجاد شد که تاکنون از محل همین ردیف، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص یافته است.

نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه رشد اعتبارات عمرانی استان در رتبه هشتم کشور قرارداریم ،یادآورشد:  برای تعداد ۱۲ استان کشور، مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صادر شده که لرستان نیز جزو این ۱۲ استان است و این هم یک گام مهم در راستای ایجاد رونق اقتصادی در استان لرستان خواهد بود.

او ادامه داد: در بحث لاستیک‌سازی با سرمایه‌گذار این کارخانه تماس گرفتیم و حقیقتا سرمایه‌گذار آن آورده نقدی که از او خواسته‌اند نداشته است اما پیگیریم از طریق فروش دیگر اموال وی این آورده تامین شود.

بیرانوندی با اشاره  به سیلاب اخیر خرم آباد وخسارات ناشی از آن باتاکیدبراینکه  برای دفاع از حقوق مردم، هیچ‌گونه ملاحظه کاری، روا نیست،عنوان کرد: حداکثر پیگیری‌های خود را برای جبران خسارات وارده  از سیل اخیر انجام خواهیم داد و در این زمینه در صحن علنی مجلس نیز تذکرات لازم داده شده و گزارش‌هایی هم به دست مسئولین کشوری رسیده است و پیگیر حل مشکلات مردم هستیم .

او اضافه کرد: چهره شهر خرم‌آباد خراب شده است جلسه‌ای را با مسئولین حوزه شهری و استانی طی روزهای آینده خواهم داشت.

این نماینده اصلاح طلب مجلس  گفت: درردیف های بودجه ردیف سد مخملکوه و زیبامحمد را یک در نظر گرفته بودند که با پیگیری توانستیم مبلغی را برای هر دو سد در نظر بگیریم و در لایحه سال ۹۸ نیز اعتباراتی.برای پیشبرد وساخت این دو سد اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز