دسترسی ۸۵ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از راه آسفالته

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۷:۴۵:۰۲
کد خبر: ۸۱۱۳۳۲
دسترسی ۸۵ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از راه آسفالته
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 85 درصد خانوارهای روستایی استان از راه آسفالته برخوردار هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در غرفه ارتباطات و اطلاع رسانی نمایشگاه دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی و در جمع خبرنگاران گفت: پس از انقلاب اسلامی چهار هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون 85 درصد از خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از راه آسفالته برخوردار هستند.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، طول جاده‌های ریلی 101 کیلومتر بود که پس از افتتاح راه‌آهن ارومیه-مراغه به طول 184 کیلومتر در مجموع به 285 کیلومتر رسید.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مربوط به حمل و نقل استان، احداث بزرگراه بوده است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر مسیرهای فرعی درجه دو بود اما پس از انقلاب 376 کیلومتر بزرگراه ساخته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: بی‌تردید جاده آسفالته به عنوان زیرساخت در حوزه معیشت و توسعه و آبادانی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مبارک قدم گفت: هم‌اینک 44 نقطه شهری در استان وجود دارد که 40 شهر دارای طرح جامع، تفصیلی و طرح هادی هستند.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی 96 درصد مسکن‌مهر در استان که به غیر از شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت، در سایر شهرهای آذربایجان‌غربی پروژه مسکن مهر به پایان رسیده و هم‌اکنون چهار هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است.

وی در خاتمه گفت: بافت‌های فرسوده در زمان حوادث علاوه بر خسارت مالی و تلفات انسانی سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی نیز در جامعه می‌شود بنابراین شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته و 6 هزار هکتار بافت ناکارآمد شناسایی و تاکنون مطالعه سه هزار هکتار از بافت‌های فرسوده در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز