رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری :

به طور رسمی به جمع دانشگاههای تولیدکننده گیاهان دارویی پیوستیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۱:۰۷:۲۵
کد خبر: ۸۱۱۴۶۸
به طور رسمی به جمع دانشگاههای تولیدکننده گیاهان دارویی پیوستیم
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد و گفت : با راه اندازی این پژوهشکده ، این دانشگاه به طور رسمی به جمع دانشگاههای تولیدکننده گیاهان دارویی پیوسته است .

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسدالله تیموری گفت: با وجود نوپا بودن دانشگاه کشاورزی ساری و فعالیت 34 ساله ، این دانشگاه با راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی توانسته وارد مرحله علمی پرورش گیاهان دارویی شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر تنها در دانشگاه های شهید بهشتی تهران ، ارومیه ، شاهد و زنجان پژوهشکده گیاهان دارویی فعالیت دارد .

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به اینکه فرآیند راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی این دانشگاه از سال 1391 پیگیری شد، گفت : اخیرا معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه اندازی این پژوهشکده موافقت کرد و اکنون این فضا در دانشگاه کشاورزی ساری فعال شده است .

وی اضافه کرد: با اخذ موافقت اصولی ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی ، ایجاد گروههای پژوهشی بیوتکنولوژی و متابولیت های ثانویه گیاهان دارویی، ادویه ای و عطری و گروه تکثیر، کشت و توسعه گیاهان دارویی، ادویه ای و عطری، گروه اصلاح و اهلی کردن گیاهان دارویی، ادویه ای و عطری اقدامات در حال انجام است .

تیموری گفت که این پژوهشکده با اعمال برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مدت پنج ساله، امور مطالعاتی، پژوهشی، و اجرا در زمینه تنوع زیستی، شرایط اقلیمی، زیرساخت ها و فناوری‌های خدمات گیاهان دارویی، انتخاب اراضی کم بازده با محصولات رایج منطقه و جایگزین نمودن با گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا ، بررسی نیازها و اجرای پروژه‌های گیاهان دارویی را در منطقه انجام خواهد داد.

وی ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی جهت نگهداری و طبقه‌بندی ، معرفی و ثبت گیاهان دارویی بومی منطقه در مجامع علمی بین المللی

دستیابی به دانش کاشت، داشت، برداشت و استحصال مواد موثره دارویی را از جمله اهداف و برنامه های پژوهشکده گیاهان دارویی برشمرد.

 

 

نظر شما