رئیس دانشگاه عنوان کرد؛

دانشگاه علمی کاربردی در راستای مهارت آموزی گام های بلندی برداشته است

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۴:۳۲:۴۳
کد خبر: ۸۱۱۶۲۳
دانشگاه  علمی کاربردی در راستای مهارت آموزی گام های بلندی برداشته است
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: یک میلیون 700 هزار دانشجو تاکنون در مقاطع تحصیلی مختلف دانش آموخته شده اند که بخشی از سرمایه انسانی کشور هستند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمدحسین امید  درجریان سفر به اراک و در جمع اصحاب رسانه، افزود: سبقه دانشگاه علمی کاربردی کشور به 25 سال می رسد و این دانشگاه در راستای مهارت اموزی گام های بلندی برداشته است.

وی اظهار داشت: 300 هزار دانشجو در 600 مرکز علمی کاربردی کشور در 800 رشته به مشغول تحصیل و مهارت ورزی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: تا پایان نیم سال گذشته یک میلیون و 700 دانشجو در مراکز این دانشگاه دانش آموخته شدند.

امید افزود: به تازگی شماری از مراکز آموزشی این دانشگاه براساس سیاست کلان و طبق مصوبه شورای اداری پذیرش دانشجو را متوقف کرده است.

وی اظهار داشت: مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی 800 دوره تک درسی و پودمانی از 30 تا 400 ساعت را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا براساس نیاز استان ها، مزیت منطقه ای و توسعه ای دوره های آموزشی را برگزار کند.

امید یادآور شد: برگزاری آموزش ضمن خدمت از دیگر خدماتی است که دانشگاه علمی کاربردی با داشتن نیروهای مجرب آماده ارایه آن به دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: 50 هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی کشور مشغول به تدریس هستند که ارزیابی برای آنان در دستور کار قرار دارد و این مدرسان از ابتدای سال 95 تاکنون از طریق فراخوان دانشگاه جذب شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: ساماندهی دوره های علمی کاربردی در مقاطع تحصیلی از برنامه های این مجموعه علمی است و از مهرماه امسال پذیرش دانشجو به صورت تخصصی انجام شده و کد رشته ها به یک سوم کاهش یافته است.

امید افزود: 360 مرکز علمی کاربردی در راستای ساماندهی مراکز دانشگاهی از مالکیت دولتی به مالکیت خصوصی تبدیل وضعیت پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: استان مرکزی می تواند نمونه ای از قطب آموزش مهارتی کشور در حوزه صنعت باشد و این مهم می تواند در استان مرکزی به سبب قابلیت صنعتی محقق شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: استان مرکزی 10 مرکز جامع علمی کاربردی دارد که یک سوم مدرسان این استان موفق به ارزیابی جدید شده اند.

امید افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان ظرفیت مطلوبی برای ارایه دوره های مهارتی دارد و در نشست شورای اداری استان، توانمندی های دانشگاه علمی کاربردی برای مدیران استان معرفی می شود تا از دوره های مهارت دانشگاه در بالا بردن سطح علمی کارکنان استان استفاده شود.

وی اظهار داشت: براساس برنامه جدید توسعه، نیازهای آموزش استان مرکزی مشخص و در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی استان قرار می گیرد.

در این آیین همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی در زمینی به وسعت 2 هزار و 700 مترمربع در سه هزار و 600 مترمربع زیربنا در چهار طبقه با صرف 70 میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار مرکزی و رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در اراک بهره برداری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز