استاندار کردستان:

معادن طلا و آهن از امید های توسعه کردستان هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۸:۵۸:۵۵
کد خبر: ۸۱۱۷۰۷
معادن طلا و آهن از امید های توسعه کردستان هستند
استاندار کردستان گفت: معادن طلا و آهن از امید های توسعه کردستان به شمار می رود و مطالعات اکتشافی ارزشمندی نیز در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز که با حضور جمعی از مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: کارهای بسیار ارزشمندی در خصوص مطالعات اکتشافی معادن صورت گرفته و ذخایر طلا و آهن خوبی طبق مطالعات کشف شده است.

وی افزود: وجود این معادن از نقاط قوت استان و امید به توسعه استان را بیشتر می‌کند.

مرادنیا خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای مطالعه پهنه‌های دیگر استان شد و گفت: ما کارهای اساسی و خوبی در بخش فرآوری سنگ آهن انجام داده ایم و شهرستان سقز از لحاظ ذخایر طلا دارای غنا است.

استاندار کردستان اظهار داشت: مجموعه رایزنی هایی با برخی از مجموعه ها برای فرآوری و سرمایه گذاری در طلای سقز انجام داده ایم که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به وضعیت فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: ما تعهدات استان را برای فرودگاه سقز انجام خواهیم داد و طبق قول های داده شده امید داریم این فرودگاه تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

وی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در کردستان را قابل توجه دانست و گفت: در همه نقاط استان پروژه های راهسازی در همه بخش ها فعال است اما چون مردم هنوز نتیجه آنرا لمس نکرده اند جا دارد اعتبارات بیشتری به این حوزه تخصیص داده شود.

وی افزود: همه قطعات کریدور شمال جنوب تعین تکلیف شده اما به سبب کمبود اعتبارات بخش عمده آن بلاتکلیف است.

مرادنیا با بیان اینکه در سال ۹٨ اعتبار راه آهن از ۴٨ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است گفت: برای اتمام این طرح اساسی و مهم هنوز نیازمند اعتبارات بیشتر هستیم.

وی در پایان خطاب به مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: خواسته به حق مردم کردستان رسیدن به میانگین کشوری در همه بخش های راه است و این خواسته غیر معقولی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز