امام جمعه کرمانشاه:

بیانیه رهبری روشن کننده کلی مسیر آینده و اهداف گذشته انقلاب است

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۰:۳۵:۴۲
کد خبر: ۸۱۳۰۳۸
بیانیه رهبری روشن کننده  کلی مسیر آینده و اهداف گذشته انقلاب است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در 40 سالگی انقلاب اسلامی، گفت: این بیانیه حاوی مفاهیم فرهنگی، مسیر و اهداف انقلاب است که ورودی و خروجی آن توجه به جوانان به عنوان سرمایه های این مملکت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته کرمانشاه  گفت: به دنبال شکست استکبار جهانی در 22 بهمن، دشمنان برای تلخ کردن کام ملت ایران به عمل تروریستی و به شهادت رساندن و مجروح ساختن جمعی از پاسداران و مرزبانان این مملکت در روزهای اخیر دست زدند که این عمل خبیثانه توسط امت اسلامی به شدت محکوم و با جدیت برخورد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 40 سالگی انقلاب اسلامی، ادامه داد: ملت ایران همواره به همگان نشان داده اند که به موقع برای دفاع از این نظام و انقلاب در صحنه حضور خواهند داشت و زبان برای قدردانی از این بصیرت مردمی عاجز است.

آیت الله علما اضافه کرد: این حضور و حمایت از نظام با وجود تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی باشکوه تر برگزار شد و موجب تحیر و تعجب جهانیان شد.

وی با تاکید براینکه همه ما مسئول رسیدگی به امور جوانان هستیم، افزود: مقام معظم رهبری که با 60 سال کار و سابقه در عرصه سیاست از پختگی کاملی برخوردار هستند به همگان و به ویژه به دولتمردان توصیه می کنند که مراقب داخل و ایستادن بر روی پای خود باشند، با غربی ها به استثنای برخی مناطق همکاری کنند ولی به آنان خوشبین نباشند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه 40 سال است که مردم در مقدرات و سرنوشت خود دخالت دارند، ادامه داد: امروزه مردم بر بینش بین المللی نیز دست یافته اند به گونه ای که کنفرانس ورشو را با چنین اجتماعات باشکوهی، غیرمفید و بی خاصیت می کنند.

وی با تاکید براینکه همه ما و دستگاه های حاکمیتی و دولتی بدهکار این مردمان هستند، گفت: تا جایی که می توانیم باید به مردم خدمت کنیم و یادمان باشد که امام راحل همواره از خود به عنوان خدمتگزار مردم یاد می کرد.

آیت الله علما معتقد است که عیار معنوی جوانان این مملکت بالاست و نمونه آن را در آیین های اعتکاف، تاسوعا و عاشورا، شب های قدر و اجتماعات ملی و مذهبی می توان دید.

وی در ادامه از معاد به عنوان یکی از نکات مهم و مورد توجه در آیات و روایات دینی یاد کرد و گفت: در آیاتی از سوره مبارکه انعام، افرادی که قیامت را چه به صورت عملی و چه به صورت لفظی انکار می کنند مورد هشدار قرار می گیرند چرا که این افراد به دلیل تکذیب ملاقات پروردگار، خسران خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه هیچگاه ارتباط عمل با عامل قطع نمی شود، گفت: گاه 2 جزا به انسان تعلق می گیرد که یکی لذت عمل و دیگری جزای خود عمل است همانند فردی که مسجد و مدرسه می سازد و یا کار خیر ماندگاری انجام می دهد.

وی از روز قیامت به عنوان یوم الحسرت در آیات قرآنی یاد کرد و ادامه داد: در روز قیامت دیگر فرصتی برای انجام کاری وجود ندارد و تنها روز نتیجه و عمل انسان به حساب می آید چرا که دنیا مکان تلاش و عمل صالح است.

وی تاکید کرد، انسانی که در روز قیامت بسیار حسرت می خورد فردی است که زندگی و ثروتی تشکیل داده که در راه خدا نبوده است همه باید از عواملی که بازدارنده توجه به روز قیامت و حساب است، خودداری کنیم.

آیت الله علما از 13 جمادی الثانی به عنوان سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا یاد کرد و از یکم اسفند به عنوان سالروز انتخاب نخستین دسته فقهای شورای نگهبان توسط امام راحل و شهادت شهید محلاتی نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز