رانش کوه در منطقه مسکونی میرآباد و ریزش سنگ در شهرکرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۰:۴۵:۱۹
کد خبر: ۸۱۳۰۴۷
رانش کوه در منطقه مسکونی میرآباد  و ریزش سنگ در شهرکرد
بخشی از واحدهای مسکونی منطقه مسکونی میرآباد شرقی شهرکرد روز شنبه بدنبال رانش زمین و ریزش سنگ از کوه مجاور تخلیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بدنبال پدیده رانش کوه مجتمع 18 واحدی ولی عصر و مجتمع های مجاور در محله میرآباد شرقی خیابان آل احمد و سقوط تکه سنگ هایی از کوه مجاور، موضوع بلافاصله به مسئولان گزارش شد و فرمانداری و ستاد مدیریت بحران پیگیری موضوع را از صبح امروز (شنبه) در دست بررسی قرار دادند.

فرماندار شهرستان شهرکرد در همین خصوص گفت: به محض دریافت گزارشی مبنی بر رانش زمین و سقوط سنگ از کوه به تمامی دستگاه های خدمات رسان اعلام حضور در صحنه داده شد و با تشکیل جلسه مدیریت بحران در حال بررسی این حادثه هستیم.

عبدالعلی ارژنگ افزود: هم اینک به ساکنان مجتمع مسکونی که بیشترین تهدید رانش زمین متوجه آنان است، دستور تخلیه داده شده تا با انجام عملیات خاکبرداری، سنگ ها و خاک هایی که به سمت این مجتمع در حال ریزش است، برطرف شود.

وی تصریح کرد: گرچه علت اصلی حادثه و چگونگی آن در دست بررسی است و اینک نمی توان نظر قطعی داد اما باید گفت که این موضوع یک حادثه طبیعی نبوده و انجام عملیات خاکبرداری، موقعیت جغرافیایی منطقه و ریزش باران شب گذشته نقش موثری در شکل گیری این حادثه داشته است.

وی گفت: این حادثه تلفات جانی و مالی نداشته است.

یکی از ساکنان مجتمع ولی عصر نیز با اشاره به وقوع این حادثه اظهار داشت: در حدود 2 هفته است که شاهد عملیات خاکبرداری در منطقه هستیم و در حالی که این موضوع برای ساختمان های اطراف مخاطره آفرین بود، موضوع را به دستگاه مربوطه اعلام کردیم اما تا امروز اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق انجام نشده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرکرد نیز گفت: در اثر رانش زمین و در معرض خطر قرار گرفتن ساختمان ولی عصر در منطقه میرآباد ساکنان این مجتمع تخلیه شده اند.

مجید علیپور افزود: بر اثر بارش باران و رانش زمین و ریزش کوه این مجتمع در معرض خطر قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای رفع مشکل برای ساختمان ولی عصر هم اکنون بولدوزرها در حال سبک کردن بار از این کوه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز