در مراسمی صورت گرفت؛

اجرایی شدن ایده استارت آپ پسماند در استان لرستان

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۲:۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۱۳۱۱۶
اجرایی شدن ایده استارت آپ پسماند در استان لرستان
با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، فرمانداری چگنی و شهرداری شهر دوره طرح تفکیک زیاله از مبدا و ایده استارت آپی در حوزه مدیریت پسماند اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ در مراسمی که به منظور شروع این طرح در شهر دوره چگنی به عنوان شهر پایلوت در استان لرستان با حضور فرماندار شهرستان، معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

ترابی نژاد فرماندار شهرستان با اشاره به مشکلات پسماند شهرستان، انجام این طرح را برای کاهش میزان پسماند و حفاظت از محیط زیست لازم و ضروری دانست.

او با اشاره به بعضی از مشکلات طرح در مرحله اجرا خواستار کمک همه جانبه دستگاههای ذیربط بخصوص اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به مجریان، برای موفقیت کامل این طرح شد.

 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: این طرح با این شیوه اجرا یکی از طرحهای نوین تفکیک از مبدا در استان و کشور است و امیدواریم با اجرایی شدن این ایده در حوزه مدیریت پسماندشاهد پیشرفت این استارت آپ در سطح استان و کشور باشیم.

الهام برنا ضمن تاکید بر کاهش حجم زباله ها و بازیافت آنها جهت کاهش آلودگی محیط زیست عنوان نمود: برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان هستیم و باید از ظرفیت های موجود در استان جهت موفقیت این طرح بهره گرفت.

او با اشاره به اینکه امروزه تفکیک پسماندهای خشک از ‌تر به یکی از اولویت‌های جوامع توسعه یافته تبدیل شده گفت: تفکیک زباله از مبدا باعث کاهش هزینه 40 درصدی مدیریت پسماند می‌شود.

برنا با بیان اینکه چنین طرح‌ هایی بیش از اینکه به کمک مالی نیاز داشته باشد به حمایت ‌های قانونی نیازمند است، اضافه کرد: برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای مدیریت پسماند، در اولویت قرار گرفتن تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله‌هاست و شهرداری‌ ها باید از طرح ‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک از طریق استارت ‌آپ‌ها حمایت کنند 

معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست با عنوان اینکه گام اول و مهم در مدیریت پسماندها، کمینه سازی تولید پسماند و سپس استفاده از کالاهای قابل مصرف و بازیافت پسماندهاست گفت: از مهمترین نتایج اجرای این گونه طرحها کمک به حفاظت محیط زیست است.

در پایان این مراسم با حضور مسئولین، با تحویل سطل های تفکیک زباله به صورت نمادین به یکی از شهروندان طرح تفکیک زباله ازمبدا در شهر دوره چگنی به طور رسمی آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز