رئیس کل بانک مرکزی ایران:

منابع ارزی کشور باید به صورت بهینه استفاده شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۴:۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۱۳۲۰۴
منابع ارزی کشور باید به صورت بهینه استفاده شود
رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: باید پذیرفت که ایران درگیر جنگ اقتصادی شده است و باید از منابع ارزی کشور به صورت بهینه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی ایران، ظهر امروز در  کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: فعال کردن ظرفیت های اقتصادی کردستان برای اشتغال، از اهداف اولیه همه ما است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران عنوان کرد: شرایط خاصی بر کشور حاکم شده است و باید پذیرفت که ایران درگیر جنگ اقتصادی شده است و باید از منابع ارزی کشور به صورت بهینه استفاده شود.

همتی گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است اما با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط، باید دقت لازم را به کار گرفت.

به گفته رییس کل بانک مرکزی تأمین خط اعتباری، سرمایه در گردش لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام برای استان کردستان با مشکل مواجه نیست و در این مسئله می‌توان در درجه اول از منابع بانک‌ها و نیز صندوق توسعه ملی و نیز کمک‌های بانک مرکزی یاری گرفت.

وی در خصوص آینده اقتصادی استان کردستان اظهار داشت:‌ امید به آینده اقتصادی کردستان با توجه به ظرفیت ها و روحیه استاندار این استان بیشتر شد ومطمئناً طرح های ناتمام و سایر پروژه های کردستان به مرحله عملیاتی شدن نزدیک خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه مشکلات ۱۵ طرح استانی و ملی در دست اجرا و نیمه تمام کردستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران واحدهای تولیدی فولاد، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی استان نیز مشکلات خود را بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز