رئیس کل بانک مرکزی در سنندج؛

افزایش صادرات به عراق تا ۲۰ میلیارد دلار/ واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش دچار مشکل شوند

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۷:۴۸:۲۴
کد خبر: ۸۱۳۳۳۵
افزایش صادرات به عراق تا ۲۰ میلیارد دلار/ واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش دچار مشکل شوند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: صادرات ایران به عراق می تواند از 12میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش پیدا کند و واحد تولیدی نیز نباید در بحث سرمایه در گردش دچار مشکل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ عبدالناصر همتی در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی استان کردستان با بیان این مطلب گفت: ما با کشور عراق تفاهمات خوبی داشته ایم  و آن کشور نیز قول داده است برای صادر کنندگان تسهیلگری کند.

وی افزود: هم اکنون صادرات ما به عراق حدود ۱۲ میلیارد دلار است و این رقم می‌تواند تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

همتی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های استان در بخش های مختلف مسئولان استان به نحوی برنامه ریزی کنند که کردستان به سکوی صادرات به کشور عراق تبدیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ظرفیت سازی برای کردستان در جهت ایجاد توسعه حائز اهمیت است گفت: این زمینه سازی ها باید به نحوی باشد که به توسعه و ایجاد اشتغال بیانجامد.

وی با بیان اینکه هدف دولت در شرایط فعلی تامین نیازهای اساسی کشور است و در فاز بعدی به دیگر اولویت‌ها می‌پردازد گفت: با خنثی شدن دسیسه های دشمنان شرایط کشور عادی شده و روز به روز به سمت عادی شدن بیشتر حرکت می کنیم.

همتی با بیان اینکه طرح‌های خوبی در استان به عنوان طرح پیشران مطرح است گفت: واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش دچار مشکل شوند و ما پرداخت های این بخش را با توجه به منابع خوب در اختیار انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با درخواست از صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تاکید کرد و افزود: راه کمک به واردات در کشور بازگرداندن ارز حاصل از صادرات است و همین طرح‌های ارز بر که در استان در دست اجراست باید ارزشان از همین محل صادرات تامین گردد.

همتی در پایان به میزان تسهیلات ریالی و ارزی استان در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت کردستان ارقام ناچیزی است و این سطح پرداخت باید افزایش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز