بسته شدن راه ۱۲۰ روستای آذربایجان شرقی بر اثر بارش سنگین برف

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۸:۴۱:۱۰
کد خبر: ۸۱۳۴۴۴
بسته شدن راه ۱۲۰ روستای آذربایجان شرقی بر اثر بارش سنگین برف
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف شب گذشته راه ارتباطی حدود 120 روستای این استان را بست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اروجعلی علیزاده گفت: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های هشترود، چاراویماق، بستان اباد، اهر و ورزقان قرار دارند.

وی با بیان اینکه ماموران راهداری شب گذشته با تلاش خود مانع از بسته شدن راه های اصلی و فرعی استان شدند، اظهار داشت: هم اکنون رفت و آمد در این راه ها و آزاد راه تبریز - زنجان به صورت عادی در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از شامگاه شنبه با شروع بارش برف در استان، ماموران راهداری در چند مرحله اقدام به برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی 10 هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی کردند.

علیزاده با بیان اینکه تلاش ماموران برای بازگشایی راه های روستایی استان ادامه دارد، افزود: تلاش می شود تا شب راه ارتباطی روستاهای بسته شده نیز باز شود.

وی میانگین ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر استان را حدود 55 سانتی متر اعلام و کرد و گفت: در گردنه ها، ارتفاع برف به بیش از 70 سانتی متر می رسد.

برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی راه های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حدود 900 نفر از عوامل راهداری و با استفاده از 600 دستگاه سبک و سنگین انجام می شود.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

 

نظر شما