آموزش فرهنگ رانندگی را باید از مدارس شروع کرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۳۰:۱۵
کد خبر: ۸۱۳۶۳۰
آموزش فرهنگ رانندگی را باید از مدارس شروع کرد
​شهردار کرج گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش به سزایی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی، کاهش حوادث و افزایش ایمنی در رانندگی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اصغر کمالی زاده در زمینه، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین عبور و مرور در کشور ما تعریفی ندارد.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ترافیکی در جامعه، می‌توان از پتانسیل و ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد استفاده کرد چون این سازمان‌ها توانایی زیادی در جلب مشارکت‌های مردمی در موضوعات مختلف دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داوطلبانه بوده و نفعی در آن نیست، اگر صادقانه انجام شود، در بین عموم مردم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

شهردار کرج ابراز کرد: بدون شک با جلب مشارکت‌های عمومی و اجرای طرح‌های موثر می‌توانیم برای کاهش تصادفات رانندگی و تعداد قربانیان این حوادث گام‌های موثری برداریم.

این مسئول توضیح داد: باید به سمتی پیش برویم که همه شهروندان نه به خاطر ترس از جریمه شدن بلکه برای رعایت قانون و حفظ سلامت خود و بقیه درست رانندگی کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

کمالی زاده تصریح کرد: ترویج فرهنگ رانندگی شاید در کوتاه مدت نتایج ملموسی نداشته باشد ولی طی سالهای آینده تغییرات محسوسی در کاهش آمار تصادفات شهری و جاده ای خواهد داشت.

وی افزود: برای اینکه در طول چند سال آینده شهری داشته باشیم که همه شهروندان آن به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند، باید ترویج فرهنگ رانندگی را از دوران کودکی و از مدارس شروع کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم فرهنگ ترافیک و ترویج خوب راندن در کشور را از کلانشهر کرج آغاز کنیم تا این شهر پایلوت فرهنگسازی در این خصوص باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز