مدیر کل بنیاد مسکن لرستان خبرداد:

پیشتازی لرستان در احداث واحد های مسکونی در زلزله کرمانشاه

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۵:۰۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۳۷۱۷
پیشتازی لرستان در احداث واحد های مسکونی در زلزله کرمانشاه
مدیر کل بنیاد مسکن لرستان از پیشتازی لرستان در احداث واحد های مسکونی در زلزله کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، 100خانوار  خرم‌آبادی در سیل آسیب جدی دیدند و زندگی آنان نابود شده است

مهندس مسعود رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا لرستان  با بیان اینکه مناطق حادثه دیده از حوادث بلایای طبیعی چه در شهر و چه در روستا، معمولا به عهده بنیاد مسکن است، افزود: در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد باید کار کارشناسی واحدهای مسکونی تجاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در کنار ما جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت برق کار خود را انجام می‌دهد و در بحث زیرساخت‎ها، مسیل‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری را ارزیابی می‌کنیم و پیش‌بینی‌ها را به مدیریت بحران و سپس استانداری و مدیریت بحران کشور فرستاده شده تا با امضای وزیر و وزیر کشور به سازمان برنامه ریزی ارسال و پس از تصویب اعتبار آن مصوب شود.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: ارزیابی های لازم را انجام داده ایم و منتظر هستیم در تهران مراحل آن طی شود.

رضایی با اشاره به اینکه اخیرا به لحاظ  مشکلات سیل در خرم‌آباد، 100خانوار  آسیب جدی دیدند و زندگی آنان نابود شده است، تصریح کرد: بنا شد از محل منابع داخلی بنیاد تسهیلات تعمیر مسکن آنها  را پرداخت کنیم که خوشبختانه کل واحدهای خرم‌آّباد که معرفی شود تعمیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سیل خرم‌آباد افرادی حتی 400 میلیون تومان خسارت  دیدند، بیان کرد: دولت برای تعمیر ساختمان‌های شهری و روستایی حداکثر 12 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان تسهیلات بلا عوض برای واحدهای مسکونی لحاظ شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه برای احداث واحدهای روستایی قبلا بین 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که با زلزله کرمانشاه این رقم به 35 میلیون تومان رسید و برای واحدهای شهری 50 میلیون تومان لحاظ شد، گفت: همچنین 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و با 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی لحاظ شده که در مجموع به هر خانواری 62 میلیون تومان با بهره 4 درصد وام داده می‎شود البته بهره تسهیلات برای شهرها با بهره 5 درصد است.

رضایی افزود: همچنین به افرادی که خودرویشان خسارت دیده وام پنج میلیون تومانی پرداخت خواهد شد و موظف هستیم آنچه که دولت مصوب میکند را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه استان معین بودیم و 28 هزار و 530 ارزیابی را انجام دادیم که احداث 2600 واحد مسکن روستایی و660 واحد شهری و تعمیر 12 هزار واحد تعمیری شهری و روستایی سهیمه بنیاد مسکن استان بود که با تلاش پرسنل این اداره کل همه آنها را به انجام رساندیم و تحویل دادیم و در این مهم پیشتاز بودیم.

خبرنگار :محمود داودی نژاد

نظر شما