معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه:

آثار خودکشی در کرمانشاه بین نوجوانان بالا رفته است

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۶:۳۳:۵۶
کد خبر: ۸۱۳۷۳۴
آثار خودکشی در کرمانشاه بین نوجوانان بالا رفته است
فرزندان سرمایه های آینده کشور هستند و بی‌توجهی بعضی از خانواده‌ها نسبت به فرزندان باعث شده سن خودکشی به زیر 15 سال برسد.

به گزارش خبرگزا ری برنا؛ هشتمین نشست کار گروه فرهنگی در مباحث کنترل خشم و کاهش نزاع پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

photo_2019-02-17_11-39-34

سیروس خانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه در این نشست ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت مظلومانه سبز پوشان حافظ امنیت سپاه پاسداران اظهارداشت: آثار خودکشی در کرمانشاه خصوصاً بین نوجوانان بالا رفته است.

او افزود: هر فردی خصوصاً نوجوانان ممکن است در اثر تصمیم آنی دست به خودکشی بزنند، نیاز است خانواده، مربیان مدارس و آموزشگاه‌ها، مسئولین استان لازم است به جوانان انگیزه و امید بدهند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه در ادامه گفت: مشکلات مادی برای اکثر خانواده ها باعث شده از نظر ارتباطات روحی و عاطفی از فرزندانشان غافل باشد و این موضوع کار دیگر مسئولان را سخت تر می کند، سن خودکشی در کرمانشاه به زیر 15 سال  رسیده و بین نوجوانان 13و 14 ساله هم دیده شده است، نو جوانان در این سنین از نظر عاطفی بسیار شکننده هستند، نیاز به اهمیت بیشتری از نظر ایجا انگیزه و امید به زندگی و آینده دارند، این عزیزان امید های آینده و سرمایه های کشور هستند در حفظ و سلامت آنها همه باید کوشا باشیم.

خانی ادامه داد: لازم است سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی، مربیان تربیتی، بهزیستی، ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر، روحانیون، ورزش و جوانان، هیأت مذهبی، ارشاد و .... در مدارس حضور پیدا کنند با دانش آموزان رو در رو صحت کنند، امید به زندگی و انگیزه به نوجوانان بدهند و آموزش زندگی و کنترل خشم داشته باشند.

او افزود: وقتی در جوان و نوجوان انگیزه های زیبا و جذاب پیدا شد از گوشه‌گیری و تنها شدن در می آید، و وقتی غرور به نوجوانان دادی به سمت خودکشی نمی‌رود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه گفت: در فرهنگ درست زندگی کردن و کنترل خشم نیاز به همکاری همه ارگانهای است، و کار مناسبی که دادسرای کرمانشاه برای کنترل خشم زیر نظر افراد مجرب کلاس گذاشته، توانسته به میزان بالایی در کنترل خشم و آمار جرائم موثر باشد.

خانی ادامه داد: ازدحام در خیابان‌ها، ترافیک و.. گاها باعث خشم عده ای می شود و برای مشکلات جزئی منجر به درگیری و مشکلات بزرگ بدآموزی در جامعه می‌شود، خصوصا اختلافات در ملأعام بد آموزی برای نوجوانان و جوانان را به دنبال دارد.

 حجت‌الاسلام علی اوسط کماسی نماینده اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز اظهارداشت: در نوجوانان انگیزه کمرنگ است، در دبیرستانی با محصلی صحبت کردم در جوابم گفت، ما آخرش بیکاریم چرا درس بخوانیم.

او افزود: امکانات در کشور وکرمانشاه زیاد است اما استفاده نمی کنیم، به عنوان مثال یک زمانی فرش سنقر نمونه بود، امروزه آلمانیها این کار را انجام می دهند، زعفران محصول کرمانشاه بود اکنون کشورهای خارجی بزند شده اند.

سعدی رشیدی نماینده ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز گفت:  اداره ورزش و جوانان بخشی از آن فرهنگی است. همه مربیان در خصوص آداب و معاشرت، احترام به بزرگتر و پیشکسوت، امید به زندگی، شادی و نشاط صحبت می‌کنند.

او به خود سوزی در اورامانات و  جوانرود اشاره کرد و افزود: توصیه شد مواد نفتی را از دست رس خانواده‌ها دور کنند تا در هنگام خشم مواد مشتعل در دسترس نباشد، و جواب مثبت هم گرفته شد.و آمار خودکشی در این مناطق به طرز چشمگیری پایین آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز